خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

بازدید رئیس جمهور از صنایع آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۶۲

رئیس جمهور در اولین روز از سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی از واحدهای صنعتی این استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز، پنجشنبه ۱۸ خردادماه وارد تبریز شد.

آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی بوده و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک‌ سال گذشته است.

این سفر دو روزه رئیسی و اعضای هیات دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در این یک سال گذشته انجام می‌گیرد،رئیسی در ابتدای سفر به آذربایجان شرقی از واحدهای صنعتی این استان بازدید کرد.

سه دستور رئیس جمهور  برای توسعه صنعت چرم تبریز

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در 10 کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً 300 کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند. رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن  به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در شهرک صنعتی چرمشهر تبریز گفت: صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

در ادامه بازدید از واحدهای صنعتی استان، رئیسی با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد.

این خط با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ پنج هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی احداث شده و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.
شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری تراکتورسازی ایران است که با هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور کشور محسوب می‌شود.

 راه اندازی خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور

 خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است و برای راه اندازی این خط تولید، ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

 با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن ۶۳ درصد مشابه خارجی است از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

نیاز داخلی کشور یک هزار و ۵۰۰ دستگاه است و میزان تولید در این شرکت ۲ هزار دستگاه پیش بینی شده و با صادرات ۵۰۰ دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت می شود که ماه بعد روانه بازار خواهد شد.

دیدار با هنرمندان در مجموعه فرهنگی و ادبی مقبره الاشعرا، دیدار عمومی با مردم شهرستان چاراویماق، شرکت در جلسه سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان در تالار جمهوری استانداری و در نهایت شرکت در نشست خبری عمده برنامه های رئیس جمهور در این سفر دو روزه است.

وی هم‌چنین پس از دیدار با شعرا و هنرمندان از ساعت ۱۷ امروز در محوطه ارک تبریز با مردم آذربایجان شرقی نیز دیدار عمومی خواهد داشت.

در این سفر چندین طرح مهم به طور همزمان یا ویدیو کنفرانسی افتتاح می شوند که می توان به بهره برداری از طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ، آبرسانی به میانه و چندین طرح مهم دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز