خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در شورای مسکن استان:

نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن سازمان‌های حمایتی است/ توافق 1200 هکتار زمین با مالکین برای نهضت ملی مسکن فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۳۵

یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان به بررسی وضعیت مددجویان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و گزارش رئیس سازمان تامین اجتماعی استان در خصوص تقسیط مبالغ مربوط به حق بیمه پروژه های مسکن استان اختصاص داشت.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این جلسه به وضعیت مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام پرداخت و مقرر شد لیست جاماندگان تحت پوشش این دو مرکز به وزارت راه و شهرسازی ارسال شود تا نسبت به ثبت اطلاعات آنها در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام شود.

ایمانیه پروژه نهضت ملی جهش مسکن را فرصتی بی نظیر برای صاحب خانه شدن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی دانست و اظهار داشت: نهضت ملی جهش مسکن و قوانین و اختیارات مرتبط با آن زمینه خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی  را فراهم کرده است؛ مسئولین این سازمان ها به گونه‌ای تدبیر کنند تا به امید سود کوتاه مدت، مددجو به فروش امتیاز و اینگونه اقدامات تشویق نشود.

وی خواستار به روز رسانی لیست واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت به تفکیک شهرستانها شد و تصریح کرد: طبق مصوبه قبل از عید نوروز هم این شورا، فرمانداران موظف هستند تا پایان خردادماه سال جاری، حداقل ۵۰ درصد از تکالیف خود را در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده باشند و لازم است این هفته لیست مقایسه ای عملکرد فرمانداران ارسال شود.

1200 هکتار زمین با مالکین برای نهضت ملی مسکن فارس توافق شد

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در این جلسه گفت: از 4200 هکتار زمین تأمین شده تا کنون در استان فارس برای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن 1200 هکتار آن ماحصل توافق با مالکین بوده است.

محمود رضا طالبان اضافه کرد:در خصوص کمبود زمین در شهر شیراز وصدرا 80 هکتار دیگر در شهر جدید صدرا توافق شد که به زودی وارد عرصه اجرا می‌شود.

دبیر شورای مسکن استان فارس همچنین با اشاره به زمین‌های مستعدی که در اطراف شهر جدید صدرا وجود دارد گفت: زمین‌های مستعدی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اطراف شهر جدید صدرا وجود دارد که با توافق با مالکین می‌توانیم مشکل کمبود زمین را در شهر شیراز و صدرا مرتفع کنیم.

وی همچنین در خصوص متقاضایان نهضت مسکن که تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند افزود: در این جلسه مقرر گردید که از ظرفیتهای انجمن خیرین مسکن ساز برای ساخت واحد های مسکونی این افارد استفاده شود.

طالبان متذکر شد: افراد واجد شرایط تحت پوشش نهادهای حمایتی که قبلاً موفق به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن نشده‌اند، اداره کل راه و شهرسازی مکاتبات و اقدامات لازم را جهت باز شدن سامانه جهت ثبت نام این افراد در طرح نهضت ملی مسکن انجام و پیگیری خواهد شد.

گزارش مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان در خصوص نحوه تقسیط مبالغ مربوط به حق بیمه تامین اجتماعی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، بخش دیگری از دستور کار هفتمین جلسه شواری مسکن استان در سال ۱۴۰۲ بود.

همچنین در این جلسه پیرامون شیوه تامین زمین برای مسکن اساتید جوان و نخبگان تصمیم گیری صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز