خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم نامه انجام شد؛

اختصاص ۲ هکتار از اراضی آستان قدس رضوی برای ساخت مسکن محرومان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۵۷۰

آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساخت مسکن محرومان، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد،  آستان قدس رضوی در قالب این تفاهم نامه متعهد شد حدود دو هکتار زمین در محدوده شهرک شهید باهنر مشهد در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دهد تا این نهاد در آن حداقل ۵۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت برای مددجویان خود احداث کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست امضای این تفاهمنامه در جمع خبرنگاران، گفت: آستان قدس رضوی پیش از این نیز با مساعدت تولیت در قالب تفاهم‌نامه دیگری، اراضی در حاشیه شهر مشهد برای ساخت واحد‌های مسکونی برای محرومان در اختیار کمیته امداد قرار داده بود؛ لیکن باتوجه به درخواست محرومان، زمین برای احداث ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر توسط این آستان مقدس امروز در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.

مرتضی بختیاری با بیان اینکه این واحد‌های مسکونی به خانوار‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد واگذار خواهد شد، تصریح کرد: بسیاری از این واحد‌های مسکونی به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست واگذار می شود.

وی درباره روند اجرای طرح قبلی مسکن محرومان در اراضی اهدایی آستان قدس رضوی در شهرک شهید باهنر که پیش از این آغاز شده بود، هم توضیح داد: پیشرفت اجرای آن طرح نیز حدود ۳۵ درصد بوده است و اجرای آن به صورت فعال دنبال می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این نشست اعلام کرد: این آستان در مرحله نخست، حدود دو هکتار زمین در اختیار کمیته امداد قرار داده بود که در آن واحد‌های مسکونی با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث است و امروز هم حدود دو هکتار زمین دیگر به آن محدوده الحاق و حدود ۵۰۰ واحد دیگر ساخته خواهد شد.

مالک رحمتی افزود: با اتمام این طرح بزرگ که با همکاری آستان قدس و کمیته امداد برای مجاوران کم بضاعت امام رضا (ع) عملیاتی شد، تحول جدی در رفع محرومیت در حاشیه شهر مشهد به وجود خواهد آمد.

این تفاهم نامه همکاری میان سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) به امضاء رسید.

پیش از امضای این تفاهم نامه، رئیس کمیته امداد با احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، دیدار و ضمن قدردانی از رسیدگی و توجه آستان قدس به رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند، گزارشی از اقدامات مجموعه متبوع خود در رفع مشکلات محرومان به ویژه در حاشیه شهر مشهد ارائه کرد که با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، به زودی ساخت مجتمع چندمنظوره برای اسکان زائران تحت پوشش کمیته امداد از سراسر کشور با همکاری این آستان مقدس و کمیته امداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز