خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

هدف، توسعه کیفی کودکستان‌های استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۵۳

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری کیفی بر محتوای کودکستان‌ها در اولویت اول معاونت آموزش ابتدایی استان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وجیهه فاضل در آیین افتتاحیه دوره تربیت‌مدرس میانی مدیران و مربیان کودکستان‌های استان با بیان این‌که دوره کودکی فرصتی بی‌بدیل برای تربیت کودکان است اظهار داشت: اگر دوران کودکی خوب مدیریت نشود می‌تواند یک تهدید برای آینده کودکان باشد.

وی توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اولویت حوزه آموزش ابتدایی استان اصفهان عنوان کرد.

فاضل با یادآوری این‌که سرمایه‌گذاری در دوره کودکستان، سرمایه‌گذاری بلندمدت و مقرون‌به‌صرفه است ادامه داد: امیدواریم بتوانیم کودکان را که به‌عنوان بهترین سرمایه در اختیار ما قرار دارند، به بهترین شیوه تربیت کنیم.

فاضل توسعه کیفی کودکستان‌های استان اصفهان را از اهداف معاونت آموزش ابتدایی دانست و متذکر شد: چنانچه در پژوهش‌های شناختی تأکید شده است، باتوجه‌به این‌که کودکان در فاصله تولد تا پنج‌سالگی بیشترین رشد مغزی را دارند، اگر بتوانیم محیط یادگیری را برای آن‌ها غنی کنیم، کارایی مغز نوآموزان را افزایش خواهیم داد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: هر واحد هزینه برای کودکستان‌ها در بلندمدت بازدهی هفت‌برابری برای جامعه خواهد داشت و چنین مسئله‌ای سرمایه‌گذاری روی کودکان را بسیار معنادار می‌کند.

وی پژوهش‌های اجتماعی و رفتاری انجام شده را مؤید این قضیه عنوان کرد و بیان داشت: کودکانی که دوره کودکستان را می‌گذرانند هم موفقیت‌های تحصیلی و هم سازگاری اجتماعی بیشتری نشان می‌دهند و باتوجه‌به نقش دوره کودکستان در ایجاد بستر نگرشی، ارزشی و رشد مهارت‌های زبانی، سرمایه‌گذاری کیفی بر محتوای کودکستان‌ها در اولویت اول معاونت آموزش ابتدایی استان قرار گرفته است.

فاضل محتوای کودکستان و توانمندی و دانش‌افزایی مدیران و مربیان را عامل اصلی کیفیت‌بخشی به این دوره دانست و تصریح کرد: اگر مربی و مدیر کودکستان دلسوزانه، حرفه‌ای و دغدغه‌مند به تربیت و پرورش نوآموزان بپردازد، در آینده نیز شاهد جامعه‌ای سالم، بهنجار، اسلامی و فرهنگی - انقلابی خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: آموزه‌های دوران کودکستان اهمیت زیادی در فرایند تعمیق یادگیری کودکان در دوره ابتدایی دارد و اگر در این دوره، آموزش‌ها باکیفیت بالایی ارائه شود، روند و رشد یادگیری در دوره ابتدایی به‌ویژه پایه اول مستحکم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز