خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اراک:

ابهامات و اشکالات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک رفع می‌شود / اقدامات به منظور تصویب نهایی در وزارت کشور انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۸۵

رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه ابهامات و اشکالات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک به منظور تصویب نهایی رفع می‌شود، گفت: با تصویب کلیات این طرح توسط شورای هماهنگی ترافیک در وزارت کشور، مقرر شد که ابهامات و ایرادات طرح مذکور ظرف مدت یک ماه رفع و جهت ابلاغ به وزارت کشور، ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان عین‌القضاتی افزود: در جلسه شورای ترافیک استان مرکزی که به منظور رفع اشکالات طرح جامع ترافیک اراک برگزار شد، پیرامون تعریف و تعیین محدوده طرح ترافیک درون شهری، تعیین مکان و مدت زمان نصب چراغ کنترل ترافیک و عابر پیاده درون شهری، طرح‌های زوج و فرد، تعیین مسیر رینگ دوچرخه سواری و ادامه پیاده‌راه‌سازی میدان شهدا حد فاصل خیابان محسنی تا خیابان امام خمینی، مباحث مرتبط مطرح شد. همچنین به موضوع مسیر خطوط انبوه بر (BRT)  که در طرح جامع ترافیک از سال 1396 مطرح بوده و تاکنون اجرا نشده است نیز پرداخته شد.

وی به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و همگانی شهر اراک و تغییرات دیده شده در طرح جامع مذکور اشاره داشته و ادامه داد: مسلماً این تغییرات باید به گونه ای انجام گیرد که از یک سو صدمه به خطوط وارد نشود و از سویی دیگر رضایت شهروندان همچنان جلب شود. همچنین این طرح باید به گونه‌ای در شهر اجرایی شود که ضمن اصلاح هندسی و تردد عابر پیاده و ساماندهی آنها، سلامت عابرین و شهروندان حفظ شود.

رئیس شورای شهر اراک اظهار داشت: این طرح باید گام به گام پیش رود، چرا که در غیر این صورت با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه، حجم ترافیک هسته مرکزی غیرقابل تحمل خواهد بود. اجرای این طرح در کنار ایجاد تغییراتی در مسیر و اصلاح هندسی و ... نیازمند پذیرش و همراهی مردم و مسئولین، کسبه و رانندگان وسایل نقلیه عمومی است و شهرداری نیز باید همزمان در تاسیس بازارچه های محله ای فعال شود تا تقاضای سفر به مرکز شهر کاهش یابد.

عین‌القضاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در طرح جامع حمل و نقل اراک سناریوی پیاده‌راه خیابان امام خمینی مطرح شده، جوانب این سناریو توسط مشاور و پلیس راهنمایی رانندگی مورد بررسی قرار گرفت. طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان امام از محدوده خیابان محسنی تا خیابان قائم‌مقام در راستای تغییر الگوی مدیریت شهری از خودرومحوری به انسان‌محوری و تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی مد نظر است و قطعاً برای انجام چنین طرح‌هایی رفتار ترافیکی شهروندان نیز باید تغییر کند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین مباحث در طرح جامع حمل و نقل شهر اراک کوچه‌های فرعی است که با توجه به اینکه بافت هسته مرکزی و بازار، شطرنجی است، دسترسی‌ها به خوبی ممکن و میسر می‌شود. همچنین مشاور طرح جامع حمل و نقل، برای شهر اراک 2 خط انبوه بر شامل خط یک به طول 25 کیلومتر و خط 2 به طول 18 کیلومتر طراحی کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز