خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

با راه‌اندازی بازارچه مرزی گمیشان اقتصاد غرب گلستان شکوفا می شود / ظرفیت‌های گردشگری گلستان مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۲۲

یک فعال اجتماعی گفت: گلستان ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد ولی متاسفانه ظرفیت های گردشگری مغفول مانده است و مسئولین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

قربانعلی بابایی با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: در حال حاضر توسعه اقتصادی استان به بخش کشاورزی وابسته است ولی متاسفانه از این ظرفیت به طور کامل استفاده نشده است. نبود کامل صنایع تبدیلی در استان به یک چالش تبدیل شده است.

مشاور سابق استاندار گلستان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ واحد صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که این واحدها سالانه ۲ میلیون تن انواع محصول کشاورزی معادل ۶۰ درصد ظرفیت اسمی را فراوری می‌کنند. رونق تولید واحدهای صنایع تبدیلی باید از اولویت‌های مهم کشاورزی گلستان باشد.

وی گفت: گلستان ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه گردشگری دارد ولی در سالهای اخیر برنامه درستی برای توسعه آن در نظر گرفته نشده است. با فعال شدن صنعت گردشگری و با برنامه ریزی درست وضعیت اقتصادی مردم بهتر می‌شود و شاهد اشتغال جوانان خواهیم بود.

وی افزود: در پروژه‌های گردشگری ابتدا باید زیرساخت‌ها آماده باشد که بعد از آن سرمایه گذار وارد میدان شود ولی متاسفانه در اکثر موارد پیچ و خم های اداری مانع سرمایه گذاری در صنعت گردشگری می‌شود. نمایندگان مجلس کاری کند که سرمایه گذاران در پیچ و خم های بروکراسی اداری سردرگم و بلاتکلیف نمانند.

وی گفت: گردشگری سلامت در استان مغول مانده است و این استان دارای پزشکان متخصص، مناطق درمانی طبیعی، شرایط جغرافیایی خوب، جوی مساعد و با کشورهای آسیای میانه همسایه است که شرایط برای جذب گردشگران سلامت محیا است. گلستان ۱۹۰ پزشک متخصص، ۱۵۰ فوق تخصص و ۲۶ بیمارستان دارد که همه اینها در جذب گردشگر سلامت موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان های پنجم آذر، تامین اجتماعی گنبدکاووس، بسکی، امیرالمومنین کردکوی، کلینک موسوی، پنجم آذر، تامین اجتماعی گرگان و شفا از مراکز هستند که مجوز بین المللی درمان را دارند. درحال حاضر دو خط پروازی بین المللی گرگان به اکتائو، گرگان به نجف برقرار است که افزایش خطوط پروازی به کشورهای ترکیه، آسیا میانه نقش مهمی در توسعه گردشگری سلامت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز