خبرگزاری کار ایران

انتقاد اعضای شورای شهر یاسوج از شهردار و وضعیت نابسامان شهر :

اگر غیرت داریم باید دسته جمعی استعفا دهیم/ 99 درصد پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار ناراضی اند/ آشنا: رأی به استیضاح شهردار نمی دهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۶۸

اعضای شورای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از وضعیت کنونی این شهر در حوزه های مختلف بویژه پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران، تاکیدکردند اگر ما اعضای شورای شهر غیرت داریم باید دسته جمعی به خاطر این وضعیت استعفا بدهیم.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از یاسوج،"هدایت الله امیری"در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر یاسوج با تعدادی از کارگران سازمان های مختلف شهرداری این شهر که در اتاق جلسات شورا به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای شان تجمع کرده بودند، اظهارداشت: شورا در دوساله گذشته یک جلسه مفید برگزار نکرده و از سویی مقصر اصلی آنچه که امروز بر سر شما آمده ما هستیم چراکه باید شهردار را برای رفع مشکلات تان پاسخگو می کردیم.

وی بابیان اینکه طرح سئوال از شهردار یاسوج دوماه است که در شورای این شهر بی پاسخ مانده است، خاطرنشان کرد:شهردار هنوز حاضر نشده در شورا حضور پیداکند و پاسخگوی سئوالات ما باشد و اگر ما غیرت داریم  باید دسته جمعی استعفاء دهیم.

این عضو شورای شهر یاسوج گفت:شهردار این شهر به عنوان فرمانده شهر حرکتی نمی کند که سربازانش پشت سرش حرکت کنند  اصولا ایشان  هیچ کاری هم نمی کند.

امیری با اظهار تاسف از اینکه باتوجه به سه رأی موافق از هفت رای اعضای شورای شهر و ادامه کار شهردار یاسوج، یادآورشد: با این شرایط نمی توان او را عزل هم کرد . بنابراین چه کاری از دست مان بر می آید؟

وی باتاکید براینکه واقعیت امر این است که در حال گذراندن بدترین دوران شورای شهر یاسوج هستیم، ادامه داد: ما این حق را به شما می دهیم که این گونه عصبانی و نگران باشید و به طورحتم اگر ما هم جای شما بودیم همین کارها را انجام می دادیم.

عضو دیگر شورای  شهر یاسوج هم با بیان اینکه دست تک تک شما را می بوسیم و اکنون شرمنده شما و خانواده های تان هستیم، اظهارداشت: شما شرمنده زن و بچه خودتان هستید و ما علاوه بر زن و بچه شما شرمنده خود شما هم هستیم.

"سیدهدایت اکبری" گفت: شهردار و مجموعه دوستانش تمام کارها را می کنند جز اینکه به فکر پرداخت حقوق و مزایای  کارگران باشند، آنها ماموریت می روند و با آسفالت، عکس یادگاری می گیرند و این درد شهر ما است.

نارضایتی 99 درصدی پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار 

وی با تاکید براینکه در هیچ جای دنیا وقتی از شهردار سئوالی می شود سایر واحدها برای شهروندان تعطیل نمی شود، یادآورشد:ما معتقدیم هرکدام کار خودمان را انجام دهیم مشکلی برای شهر، شهروندان و کارکنان پیش نمی آید.

اکبری با اظهار تاسف از نارضایتی 99 درصدی پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار این شهر، تصریح کرد: ۹۹ درصد پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار و آنچه در این نهاد مردمی میگذرد ناراضی هستند و ما بعنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی هم جزء همین ناراضی ها هستیم اما متاسفانه قانون فعلا اجازه عزل شهردار را به ما نمی دهد تا شما از عملکرد ما در شورا راضی باشید.

وی گفت: مجموعه مدیران استانی هم مثل ما و شما از این وضعیت ناراضی هستند اما قانون طوری است که نمی شود آن را دور زد و خود شما خوب می دانید ما هم از وضعیت کنونی شهرداری یاسوج رضایت نداریم اما کاری از دستمان بر نمی آید.

کارد به استخوان مان رسیده

یکی از کارکنان شهرداری  یاسوج در زمان برگزاری این جلسه به اعضای شورای اسلامی این شهر گفت: 9 ماه تاخیر در پرداخت حقوق برای ما وجود دارد و آخرین پرداختی حقوق به ما روز هیجدهم اسفندماه سال گذشته برمی گردد.

وی با تاکید براینکه به سیم آخر زده ایم ، ادامه داد: 9 ماه حقوق نگرفته ایم و نمی دانیم چگونه در روزهای آینده باتوجه به شرایط سخت اقتصادی زندگی کنیم.

این پرسنل شهرداری یاسوج باطرح این سئوال از اعضای شورای شهر یاسوج که آیا شما وجدان دارید؟ و اگر وجدان دارید چطور راحت می خوابید و ما تحت فشار هستیم؟ تصریح کرد: کارد به استخوان ما رسیده و تا اتفاق تلخی رخ نداده چاره ای به حال مان کنید.

وی گفت: دو سال دیگر وقت شما در شورای شهر تمام می شود و مطمئن باشید این صندلی ها به کسی وفا نمی کند، اما خجالت دارد که نمی توانید مشکل ما را با این همه خواهش و التماس در این دوران سخت زندگی حل کنید.

این پرسنل شهرداری یاسوج با تاکیدبراینکه اگر ما عرضه داشتیم در ساختمان شهرداری را تخته می کردیم، ادامه داد:  شهردار در این شش سال چه گِلی به سَرِ ما و این شهر زده است؟

در ماه رمضان توان خریدن یک جعبه خرما را هم نداشتیم

یکی دیگر از کارگران معترض شهرداری یاسوج با اشاره به پرداخت نشدن حقوق ها و مشکلاتی که برای او و خانواده اش وجود دارد، اظهارداشت:چرا در ماه رمضان به فکر نبودید؟ ما حتی توان خریدن یک جعبه خرما را نداشتیم و اسباب و اثاثیه  من را صاحب خانه بیرون ریخت.

این کارگر مُعترض بااشاره به مشکلات خانوادگی اش گفت: شما یک روز هم نمی توانید جای ما باشید.

شهردار فقط عکس گرفتن را بَلد است

یکی دیگر از کارگران معترض شهرداری یاسوج هم با بیان اینکه همه ما از وضعیت موجود معترض هستیم ، اظهارداشت: شهردار فقط عکس گرفتن را بَلد است.

او گفت: شما به عنوان اعضای شورای شهر بگویید عملکرد شهردار یاسوج در شش سال گذشته چه بوده است و البته خود شما هم به بهانه های حمایت و یا استیضاح شهردار، شهروندان را علاف خودتان کرده اید.

رأی به استیضاح شهردار نمی دهم

رئیس شورای  شهر یاسوج هم در جمع مُعترضان افزود: در شوراها و شهرداری های گذشته هم چنین وضعیت هایی بوده اما سئوال ما این است چرا این اعتراض ها آن وقت نبوده است؟

 "کیوان آشنا" با بیان اینکه در حوزه فضای سبز، بدهی در یکسال تمام پرداخت نشده بود، یادآورشد: اگر قرار بر  کار نکردن باشد بروید و در  شهرداری را ببندید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به برخی از آمارها و اقدامات صورت گرفته شهرداری یاسوج، گفت: من رأی به استیضاح شهردار یاسوج نداده ام و از این به بعد هم رای به این استیضاح نمی دهم.

سخنان آشنا رئیس شورای  شهر یاسوج تمام نشده که یکی از کارگران معترض با صدای بلند افزود: به والله قسم، آه و ناله زن و بچه های کارگران شهرداری، دامن تان را می گیرد.

 اگر غیرت داریم باید دسته جمعی استعفا دهیم/ 99 درصد  پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار ناراضی اند/ آشنا: رأی به استیضاح شهردار نمی دهم

 

 اگر غیرت داریم باید دسته جمعی استعفا دهیم/ 99 درصد  پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار ناراضی اند/ آشنا: رأی به استیضاح شهردار نمی دهم

 

 اگر غیرت داریم باید دسته جمعی استعفا دهیم/ 99 درصد  پرسنل شهرداری یاسوج از شهردار ناراضی اند/ آشنا: رأی به استیضاح شهردار نمی دهم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز