خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی مرمت جداره‌های پیاده‌راه اکباتان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۴۲۷

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از آغاز عملیات اجرایی مرمت جداره‌های خیابان اکباتان طی هفته جاری خبر داد و گفت: تجهیز کارگاهی مرمت جداره‌های خیابان اکباتان انجام شده و در هفته جاری کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، احسان صباغی درباره جداره‌سازی پیاده‌راه‌های بوعلی، اکباتان و میدان امام(ره)، اظهار کرد: دو فاز از جداره‌سازی ضلع شرقی پیاده‌راه بوعلی انجام شده و جداره‌سازی ضلع غربی نیز در حال انجام است، در مجموع تاکنون حدود ۵۰۰ متر از جداره‌سازی این پیاده‌راه با الگوبرداری از معماری سنتی و بافت تاریخی همدان انجام شده است.

وی ادامه داد: جداره‌سازی پیاده‌راه اکباتان نیز در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان با همکاری شهرداری منطقه ۴ دستور کار قرار گرفت و کارهای تجهیز کارگاهی انجام شده و عملیات اجرایی نیز در طول هفته جاری آغاز می‌شود. 

صباغی افزود: در راستای بازآفرینی، مرمت بناهای تاریخی و جداره‌های تاریخی، مجموعه بازار سنتی همدان در دستور کار قرار گرفته و در مرحله برگزاری مناقصه است، علاوه بر این برداشت و طراحی میدان امام(ره) و آرامگاه بوعلی نیز توسط رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در دست انجام است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع موانع ثبت جهانی همدان جداره‌سازی پیاده‌راه‌های اکباتان، بوعلی و میدان امام(ره) در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای آغاز عملیات مرمت جداره‌های پیاده‌راه اکباتان نامه‌ای به کسبه زده و مقرر شده حذف زوائد انجام و سازوکار مشخصی برای سیستم‌های تهویه انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز