خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد؛

پاکسازی ۳۵ تن «سنبل آبی» از تالاب انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۳۴۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: حدود ۳۵ تن سنبل آبی از ابتدای اجرای طرح جمع آوری این گیاه مهاجم آبزی در تالاب انزلی جمع آوری شده است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، حمزه عشوری اظهار کرد: با تأکیدات انجام شده مبنی بر حضور مستمر مأموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تالاب بین المللی انزلی برای جمع آوری گیاه سنبل آبی که شیطان بنفش تالاب لقب گرفته است.

عشوری اضافه کرد: محیط بانان پاسگاه‌های محیط بانی قلم گوده و سرخانکل انزلی با همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ماسال و صومعه سرا در بخش غربی تالاب بین المللی انزلی، محدوده‌های آبکنار و ماهروزه، موفق به خارج کردن حدود ۱۱ تن گیاه مهاجم سنبل آبی در تاریخ ۴ خرداد ماه از این بخش‌های تالاب شدند.

وی افزود: از ابتدای طرح جمع آوری این گیاه حدود ۳۵ تن از زیست توده این گیاه مهاجم آبزی از تالاب بین المللی انزلی جمع آوری و در مکان‌های از پیش مشخص شده برای دپو حمل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در سال‌های گذشته بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان طی قراردادی با اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با انعقاد قرارداد با توجه به تلاش این اداره کل برای جذب اعتبار و با جلب همکاری قایقرانان، آببندان داران و دیگر ذیفعان تالاب اقدام به جمع آوری این گیاه در تالاب کرده بود.

عشوری ادامه داد: در سال جاری این اداره کل علیرغم عدم تخصیص بودجه تاکنون، با توجه به اهمیت مقابله با این گیاه مهاجم در زمان مناسب، با دستگاه دروگر سنبل آبی و تلاش محیط بانان پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست توانسته است تا حدودی جلوی رشد و پیشروی این گیاه در برخی بخش‌ها بگیرد.

وی تصریح کرد: کار جمع آوری سنبل آبی در تالاب انزلی بصورت مداوم تا هفته‌های آتی تا زمان پاکسازی کامل آن از تالاب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز