خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار جشنواره ملی نخود در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۳۲۷

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره ملی نخود به میزبانی استان از امروز آغاز به کار کرده و تا روز هشتم خردادماه نیز ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، افشین شورچه اظهار کرد: از مجموع ۹۰۰ هزار هکتار اراضی استان، حدود ۷۰۰ هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این قابلیت کشت دیم، یکی از کشت‌های مورد استقبال مردم استان، کشت نخود است. به طوریکه در تولید و سطح زیر کشت نخود رتبه اول کشوری را داریم.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: از آنجا که نخود یکی از کشت‌های اصلی استان است، نخستین جشنواره ملی نخود به میزبانی استان از امروز آغاز به کار کرده و تا روز هشتم خردادماه نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه غذا و پخت شیرینی، کارگاه و مسابقات آموزشی و آشپزی برای عموم مردم در بلوار کشاورز جنب تعاون روستایی استان قسمت روستا بازار از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ در حال برگزاری است.

شورچه ادامه داد: نخستین نشست تخصصی نخود در اتاق بازرگانی ویژه کارشناسان و متخصصان و همچنین روز ملی مزرعه نخود هم در روستای مرادآباد روانسر با حضور کارشناسان و کشاورزان در روز هفتم خردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش علمی نخود در پردیس دانشگاه رازی در روز هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز