خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وضعیت فرهنگی کشور باید تغییر جدی کند/ پایان رهاشدگی و نگاه دسته چندمی به فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۱۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایان رها شدگی و اولویت بخشیدن به حوزه فرهنگ خبر داد و گفت : وضعیت فرهنگی کشور باید تغییر جدی کند.

به گزارش ایلنا ، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی لرستان  با اشاره به اینکه تولید کاغذ مطالبه مقام معظم رهبری از اداره فرهنگ و ارشاد است ، اظهار کرد :  مجموعه های مختلفی آماده تولید در عرصه کاغذ هستند  و این مطالبه که ۱۵ سال است بر زمین مانده امسال به یاری خدا محقق خواهد شد.

وی بابیان اینکه به توانمندی های لرستان اعتقاد دارم ، افزود :  آیت الله بروجردی این عالم بزرگ انقلاب اسلامی در بستر استان لرستان ،سامانه ای از نهادها و عالمان دینی و شبکه ای گسترده از فرهنگ دینی در کشور ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به میرزاوند خواننده حماسی لرستان در دوران دفاع مقدس که در جلسه حضور داشت ، گفت:  ظرفیت و شخصیت های بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر در لرستان در دفاع مقدس با خلق آثار بی نظیر خود شور، شعف، هیجان و عشق ، علاقه به روح و جان فرزندان این مملکت تزریق کردند.

اسماعیلی برارتقا و ایجاد تناسب وضعیت فرهنگی کشور با آرمانهای نظام اسلامی تاکید کرد و یادآورشد: سالها است مشکلاتی در حوزه فرهنگ در کشور وجود دارد که باید شبانه روز برای جبران عقب افتادگی های آن تلاش شود.

وی افزود:رفع نیازهای حوزه فرهنگ و هنر و همه الزامات ارتقاء آن در دولت انقلابی در دستور کار است که ساختار و برنامه‌ریزی‌ها و نگاه پشتیبانی و بودجه دراین حوزه باید دچار تحول شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاقات سال ۱۴۰۲ در حوزه سیاستگذاری فرهنگی کشور به یک نقطه عطف تبدیل شده و با توجه به نگاه دانشمندان و کارشناسان امر باید تحولات فرهنگی را به قبل و بعد از امسال تقسیم کرد.

وی افزود: باتوجه به اتفاقات مهمی که در دولت در حوزه فرهنگ مدنظر است طی ۲ سال اخیر در حوزه های برنامه ریزی ،بودجه و پشتیبانی، باید شاهد تحولات جدید در کشور در حوزه فرهنگ بود و شاخص های ارتقا فرهنگی کشور مورد استقبال مقام معظم رهبری و نهادهای دیگر قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآورشد: امروز باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی پایش ها و پیمایش های موجود ترسیم و با اجرای برنامه‌های  پیش برنده ، ارتقاء وضعیت را اجرا و فصل به فصل میزان تغییرات را اندازه گرفت.

وی ارتقا و رشد فرهنگی در کشور را حائز اهمیت دانست و افزود: نگاه به فرهنگ در گذشته به صورت یک اولویت دست چندمی بوده و رها شدگی در آن ایجاد شده ، به گونه ای که دغدغه های امروز مقام معظم رهبری نسبت به حوزه فرهنگ باعث شرمندگی مدیران فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  بر توجه به  اهمیت وحساسیت مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت:کشور ما شخصیت فرهیخته ای مانند مقام معظم رهبری در تاریخ معاصر خود ندارد که در جایگاه سیاسی و اداره امت اسلام اما نسبت به حوزه فرهنگ اهتمام فراوانی دارند.

وی افزود: برپایه این مهم است که انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی دارد ، چرا که رهبران این انقلاب مانند امام راحل و مقام معظم رهبری خود با تالیفاتی که دارند بزرگترین معلم فرهنگی هستند.

 اسماعیلی یادآورشد: پرفروش ترین آثار و کتابهای نمایشگاه امسال کتاب در تهران مربوط به آثار امام راحل و مقام معظم رهبری است که به دهه های ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ برمی‌گردد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برآمده از نظام فقهی و فکری امام راحل است  که سبقه ،سیره ، روش و سلوک رهبران آن فرهنگی است و بر این اساس وضعیت فرهنگی کشور باید تغییر جدی داشته باشد که برنامه به این سو تدوین می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت امسال در برنامه هفتم احکام بسیار خوبی را تقدیم مجلس کرده و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ با همکاری مجلس ، ویژه کمیسیون فرهنگی ،تحولات بی نظیر رخ داده که پیگیری می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز