خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت البرز:

برای افزایش جذب سرمایه گذار، بک روزه مجوز صادر می‌کنیم/ شهرکهای صنعتی از بستر لازم تولید برخوردار نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۱۱

مدیرکل صنعت، معدن ‌و تجارت از صدور پروانه فعالیت سرمایه گذاران در کمترین فرصت خبر داد و گفت: وظیفه ما جذب سرمایه گذار و صدور مجوز است اما موضوعی که سرعت تولید را کاهش می دهد نداشتن بستر لازم و کاهش سرعت دستگاههای خدمات رسان در شهرکهای صنعتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، رامین ربیعی با تاکید بر اهمیت رسانه به عنوان حلقه ارتباطی مردم ‌و مسئولان، اظهار کرد: محدودیت های حضور در فضای مجازی به برخی مسئولان اجازه ارتباط بیشتر نمی دهد اما رسانه ها این مهم را به خوبی دنبال می کنند.

ربیعی با عنوان اینکه سازمان صمت سازمانی است که دامنه کاری وسیعی در حوزه صنعت معدن و تجارت دارد، افزود: در بحث صنعت وظیفه ما جذب سرمایه و سرمایه گذار است که دولت و مردم از آن بهره مند شوند و در این راستا جوازهای صادر شده که در سال‌های گذشته با هزینه زیاد به مدت ۴ تا ۵ ماه طول می کشید، امروز با کنار گذاشتن کمیته و کارگروه و واسطه های اضافه، مجوزها یک روزه صادر می شود.

وی افزود: برای جواز تاسیس مجبوریم از منابع طبیعی استعلام بگیریم که ضمن تعامل با این اداره به مدت یک هفته اعلام می شود.

ربیعی گفت: با افزایش واحدهای تولیدی که به خوبی شکل گرفته باید بستر سازی مناسب صورت بگیرد لذا اداره کل صمت در البرز با سرعت پیش می رود اما دستگاههای خدمات رسان استان همچون شرکت های آب، برق و گاز همراستا با جذب سرمایه گذار، امکانات اولیه برای تولیدکنندگان فراهم نمی کنند که البته آنها هم برای این محدودیت ها، دلایل خود را دارند. 

این مدیر استانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص برای توسعه یافتگی کشور، تولید برق است اما با وجود کمبودهای کشور این مشکل و معضلی که واحدهای تولیدی را تهدید و گاهی به تعطیلی کشانده است در حال حاضر به خوبی دیده می شود.

مدیرکل صمت البرز در ادامه گفت: ۳۶۳ پروانه و مبلغ  ۵۵هزارو۳۱۵ میلیاردتومان جذب سرمایه شده است که به دنبال آن ۲۳هزار نفر اشتغال ایجاد شد اما به دلیل فقدان برخی زیرساخت ها نارضایتی صنعتگران مطرح می شود. 

ربیعی در بخش حمایت از معادن استان البرز گفت: با توجه به ۷۵ معدن در استان البرز حدود ۶۸ معدن فعال است. در این بخش دنبال جذب نیستیم و بر حسب درخواست بررسی می شود چراکه مشکلات محیط زیستی و آلودگی دارد اما اگر فعالیت معدن برای مردم و دولت منفعت مالی داشته باشد و از نظر اشتغال مفید فایده باشد، مجوز بهره برداری صادر می شود.

وی در بخشتجارت به دو بخش خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: دربخش داخلی بعد از تشکیل قانون اصناف توسط اتحادیه‌ها و‌ بازرسی اصناف صورت گرفت. بنابراین در تخلفات احتمالی نظارتی بعهده سازمان صمت نیست و اعضای کمیسیون و اتحادیه و بازرسی اتاق اصناف نظارت می کنند و پاسخگو هستند.

ربیعی در بحث نظارت اصناف گفت: طبق قانون اصناف، اتحادیه ها برای صدور مجوز و نظارت اقدام می‌کنند. سازمان صمت تنها در کمیسیون نظارت است که با ۱۴ عضو برگزار می شود لذا انتظار از صمت برای نظارت بر صنوف طبق قانون، درست نیست.

این مدیر به افزایش پروانه بهره برداری مجموعه دانش بنیان از ۱۱۰ مورد به ۱۹۸ مورد اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار و ۳۷۳میلیارد تومانی و اشتغال ۱۸ هزار و ۶۵ نفری از دستاوردهای این اقدام بوده است. 

 این مدیر البرزی با اشاره به پیش بینی اشتغال ۷ هزار و ۹۶۷ نفری و سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۲۵ میلیارد تومانی مجموعه‌های دانش بنیان، تاکید کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ واحدصنعتی فعال و دارای پروانه بهره برداری در البرز فعال هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز