خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد؛

توسعه صادرات به کمک نمایشگاه بین المللی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۵۷

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برنامه چهار ساله ما در اتاق تبدیل شدن اصفهان از دریافت‌کننده ارز به واردکننده آن است که راهکار آن، توسعه صادرات به کمک نمایشگاه بین المللی اصفهان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امیر کشانی در دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان اظهار داشت: پیگیر برگزاری نمایشگاه فرش دستباف استان در یکی از شهرهای ریاض یا جده عربستان هستیم و معتقدیم چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به رفع مشکل فروش تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان کمک کند.

وی رونق نمایشگاه بین‌المللی را موضوع بسیار مهمی برای شهر و استان اصفهان دانست و افزود: اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاه‌ها باید بیش از گذشته با یکدیگر در این حوزه همراهی و هماهنگی داشته باشند.

کشانی اضافه کرد: برنامه چهار ساله ما در اتاق تبدیل شدن اصفهان از دریافت‌ کننده ارز به واردکننده آن است که راهکار آن، توسعه صادرات خواهد بود؛ بنابراین نقش نمایشگاه بین‌المللی در اقتصاد اصفهان و توسعه صادرات استان باید مشخص شود.

ضرورت ایجاد نمایشگاه‌های دائمی از صنایع پیشرو اصفهان

احمد خوروش، عضو هیات‌ رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در نمایشگاه بوده‌ایم که منجر به رفع بسیاری از مشکلات شد. از طرف دیگر طرح‌های توسعه‌ای نمایشگاه بین‌المللی استان می‌تواند با همراهی شهرداری سرعت بیشتری بگیرد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد نمایشگاه‌های دائمی از صنایع پیشرو استان مانند صنعت سنگ، طلا و جواهر و غیره، خواستار برگزاری نمایشگاه‌های استان بر اساس تقویم مشخص و مدون یک‌ ساله شد.

همچنین احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان با تأکید بر برگزاری جلسات مشترک میان شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی برای تدوین برنامه استراتژیک و برنامه توسعه نمایشگاه تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی استان باید نمایشگاهی کنشگر با رویکردی رویداد محور باشد.

وی ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از سالن اجلاس اصفهان می‌توان نمایشگاه‌های مهم کشور مانند نمایشگاه فولاد را در اصفهان برگزار کرد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 10 عنوان از کل نمایشگاه‌های اصفهان می‌تواند به صورت بین‌المللی برگزار شود.

بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها در کشورهای خارجی به واسطه بازدید هیات‌های تجاری از کشورهای گوناگون رونق پیدا می‌کنند، تأکید کرد: اتاق بازرگانی با دعوت از هیات‌های خارجی و شرکت‌ نمایشگاه‌ها با تهاتر فضا با نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند به رونق صادرات استان و کشور کمک کنند.

لزوم ارتقای برند نمایشگاه بین‌المللی استان، کمک به تحقق طرح توسعه‌ای 150 هکتاری نمایشگاه، ضرورت عضویت شرکت نمایشگاه‌ها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان، و ترسیم نقشه راه و راهبرد کلی نمایشگاه اصفهان بر اساس نیاز ذی‌نفعان دیگر مباحث مطرح‌شده از سوی اعضای هیات‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز