خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

شناسایی ۱۰۴ صنعت آلاینده لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۷۹۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی ۱۰۴ صنعت آلاینده استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی سالاروند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته با بررسی، نظارت‌های شبانه‌روزی و پایش مستمر صنایع تولیدی و خدماتی استان توسط کارشناسان این اداره کل و با نمونه‌برداری و انجام آزمایشات آب، هوا و خاک و همچنین با آنالیز نتایج بدست آمده‌ از آزمایشات آزمایشگاه‌های معتمد و آزمایشگاه اداره کل در استان ۱۰۴ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد صنعت شناسایی شده ۴۲ صنعت با بررسی و پیگیری‌ها، پایش و نظارت کارشناسان این اداره‌ کل بواسطه احداث سیستم تصفیه فاضلاب و فیلتراسیون مناسب هوا مورد تایید این اداره کل موفق به رفع آلایندگی واحد صنعتی خود شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: صنایع تولیدی که در سال ۱۴۰۱ موفق به رفع آلایندگی نشدند و همچنان آلایندگی دارند به‌طور مداوم مورد پایش و نظارت کارشناسان این اداره کل هستند و ملزم به رفع آلایندگی هستند.

سالاروند بیان کرد: حفظ بهداشت و سلامت جامعه از اولویت‌های این سازمان است و چنانچه صنایع آلاینده آلایندگی صنعت خود را طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست برطرف نکنند علاوه بر معرفی صنعت خاطی به عنوان واحد آلاینده برای اخذ جرایم زیست محیطی، تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: صنایع تولیدی که اقدام به رفع  آلایندگی صنعتی خود بر اساس استاندارهای زیست محیطی کنند، طبق دستورالعمل‌های مربوطه به عنوان صنعت سبز معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز