خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار ایلام:

فصل ارزشمندی در زمینه گردشگری استان رقم خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۹۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام صبح امروز در نشست تجلیل از فعالین و خادمین میراث فرهنگی گفت: با تلاش مجموعه جدید میراث فرهنگی استان فصل جدید و ارزشمندی در زمینه گردشگری در استان رقم خورده است.

به گزارش ایلنا، شهریار عباسی ضمن بیان ایلام مطلب اظهار داشت: سال گذشته استان ایلام لقب استان نوظهور گردشگری گرفت و این نوید خوبی در این زمینه است؛ چراکه می‌تواند فصل جدیدی از توسعه برای استان باشد.

وی با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه آحاد جامعه است، افزود: میراث فرهنگی تنها مربوط به یک نهاد نیست که فقط انتظار داشت آن نهاد کار حفاظت و نگه‌داری از مجموعه میراث استان را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه میراث فرهنگی بخشی از آداب و سنن فرهنگی گذشتگان ما است، ادامه داد: میراث فرهنگی نه تنها گنجینه ارزشمندی برای یک کشور است، بلکه بخشی از اسناد ارزشمندی است که تاریخ یک ملت را به سایر ملت‌ها نشان می‌دهد.

عباسی خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان ما از طریق آشنایی با سنت‌های آبا و اجدادی‌شان می‌توانند به عمق تمدن خود دست پیدا کنند و این باعث می‌شود آنان با فرهنگ خود بیگانه نباشد و از آن حفاظت کنند.

در ادامه این همایش فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام ضمن بیان این مطلب که دست پیدا کردن به لقب استان نوظهور گردشگری برای ایلام نتیجه تلاش همین فعالان و خادمان میراث فرهنگی است، عنوان کرد: استان ایلام نه تنها دارای میراث ارزشمندی از نظر تاریخی است بلکه از نظر منابع انسانی هم دارای افرادی دغدعه مند و دلسوزی که با نگرانی و حساسیت و بصورت خودجوش از منابع تاریخی خود نگه‌داری و حفاظت می‌کنند.

وی با اشاره به روزجهانی میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: در این سالها بالا رفتن سواد تاریخی عامه مردم باعث حفاظت میراث ارزشمند تاریخی نه از نظر حفاظت فیزیکی شده است بلکه از طریق ایجاد احساس مسئولیت در بین افراد باعث خود مراقبتی افراد از این میراث کهن شده است.

شریفی در پایان از سیستم قضا، مجموعه استاندای و رسانه‌ها تقدیر کرد و یادآور شد: اگر همراهی این مجموعه‌ها نبود، نمی‌توانستیم به این نقطه برسیم که اکنون نگرانی کمتری برای نگه داری میراث فرهنگی داشته باشیم.

در پایان این همایش از تعدادی از فعالان و خادمان میراث فرهنگی استان تجلیل شد.

استان ایلام دارای ۸۹۲ آثار ثبت شده ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز