خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

زلزله چه بلایی می‌تواند بر سر بافت تاریخی شیراز آورد / با یک بارندگی متوسط بسیاری از خانه‌های جنوب شهر دچار آبگرفتگی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۹۲

شهردار شیراز گفت: با یک بارندگی متوسط بسیاری از خانه‌های جنوب شهر دجار آبگرفتگی می‌شوند که مردم این مناطق باید اسکان موقت شوند و این نشان می‌دهد در برابر بارندگی نه چندان شدید دچار مشکل هستیم چه رسد به حوادثی طبیعی مانند سیل، زلزله و....

به گزارش ایلنا، با وقوع هر بار حوادث طبیعى در نقاط مختلف کشور و پیامدهاى ناشى از آن زنگ خطر به صدا درآمده است.

در این میان شیراز نیز از این موضوع مستثنى نیست به ویژه که در سال‌هاى گذشته حرکت گسل‌هاى خطرناک شیراز به ویژه در مرکز و گسل جنوب غرب شیراز و ساخت و سازهاى انبوه روى گسل‌هاى و نیمه فعال دغدغه جدى اساتید این حوزه بوده است.

شهردار شیراز  با بیان اینکه مردم به نمایندگان در شورا و مجلس امید دارند و باید ما دغدغه مردم را کم کنیم، عنوان کرد: این پرسش که اگر یک زلزله در شیراز بیاید چه بلایی بر سر بافت تاریخی و فسوده و جای جای شهر می‌آید همچنان جای نگرانی است.

محمد حسن اسدی در همایش ملی تکنیک های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی تصریح کرد: در حالی با یک بارندگی متوسط بسیاری از خانه‌های جنوب شهر دجار آبگرفتگی می شوند که مردم این مناطق باید اسکان موقت شوند و این نشان می‌دهد در برابر بارندگی نه چندان شدید دچار مشکل هستیم چه رسد به حوادثی طبیعی مانند سیل، زلزله و....

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار یکی از ارکان بسیار مهم محیط زیست است، بیان کرد: امروز در کشورهای پیشرفته، صنعتی به محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهند.

اسدی با بیان اینکه در وهله اول حفظ محیط زیست، حذف مواد پلاستیکی، حذف پسماند و تفکیک در مبدا نیز در کشورهای پیشرفته خوب کار شده است، ابراز کرد: امروز در کشور ژاپن چیزی به اسم پسماند و پاکبان وجود ندارد که این موضوع نشان از اهمیت موضوع محیط زیست است.
 
وی تاکید کرد: در توسعه پایدار محیط زیست اهمیت دارد اما متاسفانه در کشور ما به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود.
 
شهردار شیراز گفت: لازمه توسعه پایدار این است که به مسائل اجتماعی، فرهنگی و... اهمیت دهیم تا با همگرایی در همه بخش‌ها به توسعه پایدار برسیم.
 
اسدی همچنین در خصوص تاب آوری در شهر شیراز نیز بیان کرد: 4 سال پیش در دروازه قرآن با بارش باران در کمتر از 20 دقیقه سیل جاری و جان تعداد زیادی گرفته شد و در سال‌های گذشته حوادث این چنینی کم نبوده است که این موضوع نشان دهنده تاب آوری پایین در مقابل حوادث است.
 
وی افزود: در بحث تاب آوری زلزله هم 20 سال پیش در شهر بم زلزله‌ای آمد و بیش از یک سوم جان مردم خود را از دست دادند و آثار مالی، روحی و روانی آن قابل ارزیابی نیست و این پرسش هنوز مطرح است که آیا اگر در شهر بم مجدد زلزله بیاید اتفاقی رقم نمی خورد؟
 
به گفته شهردار شیراز امروز وظیفه ما، دانشگاه‌ها و به ویژه وزارت راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شورا و شهرداری نیز این است که پای مسئولیت‌ها، قوانین و آیین نامه‌ها بمانیم و آن را به خوبی اجرا کنیم.
 
اسدی بیان کرد: امروز در مدیریت بحران کشور نمی‌توان گفت ساختار تعریف شده و وظایف مشخص است و باید به این موارد پرداخته شود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت بحران از دغدغه شورا و شهرداری است و تجهیزات و آموزش در این زمینه مهم است، یادآور شد: در حیطه آموزش و فرهنگسازی در خصوص بروز بحران کار نشده است و همین موضوع باعث بروز خسارت‌های زیادی می‌شود.
 
اسدی گفت: باید نسبت به حوادث آگاه سازی کرد و در این خصوص وظیفه ما سنگین است و باید در دستور کار باشد و در آموزش و توسعه پایدار وظایف هر دستگاه باید مشخص باشد.
 
اسدی تاکید کرد که در زمینه دستیابی به توسعه پایدار در شهر باید به اخلاق حرفه‌ای اهمیت دهیم و نسبت به آن بی تفاوت نباشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز