خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری کرمان

تشکیل مدیریت بحران به منظور بروز سوانح

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۶۶

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری کرمان هدف از تشکیل این ستاد را ایجاد مدیریتی یکپارچه در رابطه با مدیریت منابع و امکانات در زمان وقوع بحران، عنوان کرد.

کرمان - ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری کرمان گفت: همواره بر اثر بروز سوانحی چون سیل، زلزله، خشکسالی و غیره خسارات جانی و مالی قابل توجهی به این استان پهناور وارد شده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، علوی با بیان اینکه سالهاست که راه‌های کاهش اثرات سوانح طبیعی در استان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تلاش داریم تا همگام با تجربه‌های جهانی در این حوزه، شاخص ایمنی و آمادگی در برابر سوانح طبیعی ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی، از جمله مناطق زلزله‌خیز و حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های ابلاغی مقرر شده ستادی به عنوان ستاد مدیریت بحران در شهرداری منطقه یک تشکیل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری کرمان با بیان اینکه این ستاد در وحله نخست تمامی پرسنل منطقه از رده مدیریتی تا کارمندان و کارگران را شامل می‌شود، افزود: زیرمجموعه این ستاد را شهرداران محله و اهالی محل تشکیل می‌دهند.

علوی گفت: در این ستاد هر شخص دارای وظیفه‌ای مشخص بوده و باید بر اساس وظیفه محوله، آموزش‌های لازم را فراگیرد تا در زمان بحران بتواند انجام وظیفه کند.

وی هدف از تشکیل این ستاد را ایجاد مدیریتی یکپارچه در رابطه با مدیریت منابع و امکانات در زمان وقوع بحران، عنوان و تصریح کرد: تعریف نظام سازمانی و تشکیلاتی محلی با محوریت شهرداری منطقه یک جهت مدیریت بحران و ایجاد روحیه و فرهنگ خودامدادی و مشارکت عمومی برای مقابله با حوادثدر شهر کرمان از دیگر اهداف راه‌اندازی این ستاد است.

شهردار منطقه یک نیز در این نشست، اظهار کرد: آمادگی لازم برای مقابله با حوادثو بلایای طبیعی از جمله وظایف اصلی هر نهادی محسوب می‌شود.

علی سعیدی گفت: در این راستا شهرداری منطقه یک تلاش می‌کند بر اساس چارت سازمانی ستاد مدیریت بحران نسبت به اجرایی شدن اهداف مدنظر اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی، سازماندهی و پیش‌بینی سازوکارهای لازم جهت به کارگیری امکانات و تجهیزات بالقوه و بالفعل منطقه جزو بحث‌های مهمی است که به شکل اساسی در برنامه‌های اجرایی منطقه یک قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز