خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد؛

دستگیری ۳۵ متهم به قاچاق و کلاهبرداری در فضای مجازی/ متهمان به ۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کردند / قاچاق خودرو با ترفند سند نمره + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۲۷

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۵ متهم به قاچاق کالا و ارز و تخلف زمین خواری و اختلاس با ۵۰۰ میلیارد تومان تخلف و کلاهبرداری، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حمید هداوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای دو طرح «صابر» ‌و «ذوالفقار» در استان البرز اظهار داشت: طی ۷۲ ساعت گذشته در راستای مبارزه با کالای قاچاق ‌و ساماندهی فضای مجازی، پلیس فنا این دو طرح را اجرا کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت امنیت اقتصادی در جامعه، مبارزه بی امان و برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز یکی از مولفه های مهم نیروی انتظامی استان البرز است.

سردار هداوند با عنوان اینکه در ۲۵ مورد از کشفیات کالای قاچاق، ۳۵ نفر متهم دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان علاوه بر قاچاق کالا و ارز به تخلف زمین خواری و اختلاس نیز اعتراف کردند که میانگین مالی این تخلفات ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر ضرورت رصد فضای مجازی تصریح کرد: هدف تشکیل پلیس فنا، صیانت از فضای مجازی و حفظ حقوق کاربران است ولی متاسفانه امروزه فعالیت های غیر اخلاقی در این فضا علاوه بر کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی، منجربه نارضایتی مردم شده است.

سردار هداوند با عنوان اینکه در طرح ذوالفقار ۵ باند کلاهبردار شناسایی و ۱۱ نفر دستگیر شدند، توضیح داد: در ۳ باند کلاهبردار اسکیمر، ۹ نفر متهم که مرتکب به برداشت ۳ میلیارد تومان از حساب بانکی مالباختگان شدند، توسط پلیس فتا شناسایی ‌و دستگیر شدند. ۲۸۵ کارت از این افراد کشف شده است. همچنین از ۲ باند کلاهبردار با ترفند فیشینگ سهام عدالت و سامانه ثنا نیز ۴ نفر که ۳هزار کارت بانکی هک کرده بودند دستگیر شدند. در یک باند کلاهبرداری دیگر نیز ۵ نفر به ۵ میلیارد کلاهبرداری اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز ابراز امیدواری کرد که البرزنشینان در رابطه با نگهداری اسناد و مدارک و استفاده از کارت بانکی و دسترسی به سایت ها، دقت لازم را اتخاذ کنند تا سودجویان به رمز کارت دسترسی پیدا نکنند.

سردار هداوند در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر قاچاق خودرو گفت: ترفند قاچاق خودرو به صورت سند نمره، صورت می گیرد به شکلی که با سند و پلاک خودروی خارجی مشابه، همان مدل را قاچاق وارد کرده و با کارت و پلاک جعلی از هر دو خودرو استفاده می‌کنند. همچنین اگر خودرو اصلی تصادفی و یا از رده خارج شده باشد، خودرو قاچاق جایگزین می شود. برخی از قاچاقچیان خودرو نیز از خودرو عبور موقت استفاده و سند نمره می کنند..

به گفته سردار هداوند، عمده قاچاق لوازم خانگی از سمت غرب کشور وارد البرز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متهمان دستگیر شده در این دو طرح، اغلب همگی جوان و تحصیل‌کرده بودند که به اتهام کلاهبرداری در فضای مجازی یا قاچاق کالا برای اولین یا دومین اتهام خود، توسط نیروی انتظامی استان البرز دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز