خبرگزاری کار ایران

پلیس فتا اعلام کرد:

عامل فریب سریالی و اخاذی از بانوان با ترفند «مدلینگ» دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۶۰۸

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتای فراجا از دستگیری عامل سریالی فریب و اخاذی از بانوان با ترفند «فعالیت در مدلینگ در فضای مجازی» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: براساس پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های توخالی پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملا خصوصی و شخصی از فریب‌خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران آنها، با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب‌خوردگان اخاذی مالی می‌کرد.

وی افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضایی به پلیس فتا، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی، نامبرده که با هویت معلوم «ش.ع» متولد یکی از استان‌های شمالی کشور به صورت کاملا حرفه‌ای عمل می‌کرد، در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.

پاشایی در ادامه اظهار داشت: در این راستا پس از انجام اقدامات تامینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضایی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و پس از مواجهه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتای فراجا گفت: از نامبرده علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت مربوط به اپراتورهای مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و بخصوص بستگان درجه یک وی کشف شد. 

وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه‌دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب‌خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشته‌اند، آنان را اغفال می‌کرد. 

این مقام مسئول به کلیه کاربران فضای مجازی، بخصوص بانوان گرامی خاطرنشان کرد: ارتباط‌های آنلاین و مجازی همواره ریسک بالایی دارند و غیر قابل اعتماد هستند و می‌توانند پوششی در جهت اغفال و فریب آنان باشد.

پاشایی در پایان تصریح کرد: سایر کاربران فضای مجازی که با این روش مورد اغفال قرار گرفته‌اند و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضایی و شکواییه نشده‌اند، می‌توانند با برقراری تماس تلفنی  با پیش فتا از طریق شماره تماس 096380، پیگیر بزه وارده باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز