خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با روزجهانی موزه‌ها؛

بازدید از موزه‌های خراسان رضوی ٢٨ اردیبهشت ماه رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۴۹۰

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها، بازدید از موزه‌ها ئ مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی رایگان است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدکاظم رادمنش در خصوص فعالیت موزه‌های استان اظهار کرد: پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت مصادف با روز جهانی موزه‌ها تمام موزه‌های تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مانند تمام کشور خدمات رایگان به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. در این هفته ساعت کاری موزه‌های تحت پوشش اداره‌کل تا ساعت۱۹ ادامه دارد.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص اقدامات گروه موزه‌های اداره‌کل افزود: روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه رونمایی از دفاتر یادبود آرامگاه فردوسی در محل آرامگاه برگزار شد که یک مجموعه از یادداشت‌های مردمی و دارای ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و مردم شناسی است، شنبه ۳۰ اردیبهشت موزه تاریخ طبیعی در مشهد افتتاح خواهد شد، این موزه خصوصی و بسیار جذاب و دیدنی است.

رادمنش در خصوص برنامه‌های موزه بزرگ خراسان اظهار کرد: نمایشگاه قالیچه‌های بلوچ در موزه بزرگ خراسان برپا می‌شود، البته در بخشی از نگارخانه موزه بزرگ اکنون نمایشگاه معرق در حالی برپایی است.

او گفت: در روز جهانی موزه‌ها به دلیل امکان استقبال بازدیدکنندگان تعداد راهنمایان موزه و موزه‌داران تخصصی که در موزه حضور دارند افزایش می‌یابد.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص فعالیت موزه‌داران تصریح کرد: تمامی اشیا موزه دارای زیرنویس هستند اما موزه‌داران تخصصی برای راهنمایی بازدید گروه‌ها و پاسخگویی به افرادی که سوالاتی بیشتر از زیرنویس اشیا دارند، حضور خواهند داشت.

او یادآور شد: مهم‌ترین مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی و موزه‌های استان شامل مجموعه آرامگاه فردوسی، نادری، موزه بزرگ خراسان، آرامگاه‌های عطار و خیام نیشابور، آرامگاه ملاهادی سبزواری( اسرار)، سایت موزه بندیان درگز و موزه مردم شناسی گناباد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز