خبرگزاری کار ایران

قاضی دادگاه درمان مدار قزوین:

توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر در قزوین انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۱۷۷

قاضی دادگاه درمان مدار قزوین گفت: در سال گذشته و در راستای توانمندسازی بهبود یافتگان با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با مراکز فنی و حرفه‌ای استان، جهت حرفه آموزی بهبود یافتگان اقدام شده و همچنین با پیگیری‌های انجام شده نسبت به معرفی افراد به شرکت‌های صنعتی جهت اشتغال اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید محمدوردی در شرح فعالیت‌های انجام شده در خصوص درمان معتادین گفت: در حوزه اعتیاد و حمایت از معتادین از سن خردسالی تا کهنسالی در بخش بانوان و آقایان فعال هستیم و در خصوص درمان معتادین و اجرای طرح‌هایی مانند جمع آوری معتادین متجاهر، خرده فروشان، پلمب مکان‌های مصرف مواد مخدر و شناسایی مکان‌های مخروبه که پاتوق معتادین شده، ارائه خدمات رفاهی، آموزشی، مشاوره‌ای و پزشکی اقدامات مناسب و خوبی در سال گذشته انجام شده که از نظر اقدامات صورت گرفته در مجموعه درمان مدار استان قزوین رتبه اول کشوری را دارد.

بازپرس دادسرای قزوین ادامه داد: در حوزه نظارت بر مراکز ترک اعتیاد اعم از اقامتی و غیرقامتی مثل کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ و مراکز متادون درمانی فعالیت داریم.

وی افزود: نحوه فعالیت به این شکل است که خانواده معتاد یا فرد معتاد به صورت خود معرف و یا پس از دستگیری و بر اساس نظریه تیم غربال به یکی از مراکز ترک اعتیاد، کمپ،مراکز متادون درمانی و کنگره ۶۰ معرفی می‌شوند.

قاضی دادگاه درمان مدار قزوین ادامه داد: در تیم غربال قاضی درمان مدار، پزشک، روانشناس و مدیر درمان مدار و مددکار حضور داشته و نسبت به ارتباط گیری با خانواده معتادین و بررسی شرایط روحی و اشتغال وی اقدام و پس از آن فرد به یکی از مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شود و در خصوص زمان مورد نیاز هم از یک تا سه ماه و در صورت نیاز تا شش ماه برای نگهداری افراد مورد نیاز فرد در کمپ بستری می‌شود.

محمدوردی عنوان کرد: درراستای اشتغال افراد معرفی شده هم، در کنار هر یک از کمپ‌های ترک اعتیاد با تدابیر انجام شده از سوی دادستانی یک کارگاه تولیدی ایجاد خواهد شد تا امر اشتغال را تسهیل کند و با هماهنگی‌های انجام شده افراد معرفی شده به کمپ می‌توانند خدمات پزشکی و دندانپزشکی رایگان دریافت کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌های آن‌ها هم در صورت نیاز تحت حمایت دادگستری، بهزیستی و کمیته امداد هستند و ما پس از ترک و در صورت گذشت زمان بر اساس آیین نامه‌های موجود فرد بهبودیافته را به یکی از مراکز اشتغال معرفی خواهیم کرد و حتی نسبت به بازدید از منازل آن‌ها جهت بررسی موضوع اقدام می‌شود.

قاضی دادگاه درمان مدار قزوین بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶۰ مورد بازدید از منازل خانواده بهبود یافتگان انجام شده و حتی در صورت لزوم و با برنامه تدوین شده برای آن‌ها کلاس‌های مشاوره برگزار شده و مددجویان از کمک‌های مالی و غیرمالی برخوردار شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به اعزام به سفر های زیارتی و کمک هزینه جهازیه اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز