خبرگزاری کار ایران

شرکت تعاونی‌های فراگیر می تواند زمینه مردمی‌سازی در اقتصاد را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۸۴۱

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف اصولگرایان یزد (شانا) در خصوص رویکرد نظام اقتصادی کشور مبنی بر مردمی سازی عرصه اقتصاد گفت: شرکت‌های تعاونی سهامی عام فراگیر در زمینه بسترسازی این موضوع می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته اقتصادی شورای ائتلاف استان یزد، محمدرضا صادقی در آیین آغاز به کار شرکت تعاونی سهام عام فراگیر استان افزود: رویکردی استان در سال های گذشته در حوزه تولید و اقتصاد منجر به توسعه نامتوازن در استان شده است و نیاز به برنامه ریزی درست و راهبردی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان به شدت احساس می شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در دهه گذشته و بند اول این سیاست ها در مردمی کردن اقتصاد، اضافه کرد: راه اندازی این شرکت تعاونی در راستای منویات مقام معظم رهبری و مردمی سازی اقتصاد و پررنگ کردن نقش مردم در اقتصاد است و شرکت‌ تعاونی فراگیر از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای نیل به این هدف برخوردار است.

صادقی افزود: بخش تعاون برای رسیدن به سهم واقعی در اقتصاد، باید همت و اراده و داشته‌های خود را برای نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه‌های اقتصادی تجهیز نموده و ظرفیت‌های خود را در به عهده گرفتن مسئولیت ها نشان دهد.

رویکرد شرکت تعاونی سهامی عام فراگیر ایجاد شده در استان یزد به گونه ای است که از طریق فعالیت‌های این شرکت در حوزه های مختلف ظرف ۱۰ سال آینده فقر در استان ریشه کن شود.

شرکت تعاونی فراگیر ملی نوعی تعاونی متعارف است که برای فقرزدایی از سه دهک پائین درآمدی تشکیل می‌شود و عضویت سایر افراد در این تعاونی آزاد است ولی در بدو تشکیل حداقل ۷۰ درصد اعضای آن باید از سه دهک پائین درآمدی باشند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز