خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

تفویض اختیارات به دانشگاه ها باعث شکوفایی جامعه علمی کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۳۴

استاندار فارس بر ضرورت واگذاری برخی اختیارات به دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تفویض برخی اختیارات به دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه  در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که با حضور وزیر علوم در شیراز برگزار شد، افزود: در حال حاضر هم‌افزایی قابل توجهی بین دانشگاه‌ها و جامعه دانشگاهی وجود ندارد در صورتی که می‌توان از امکاناتی که در مراکز علمی مختلف وجود دارد بهتر از گذشته استفاده کرد؛ در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند شاهد هم افزایی دانشگاه‌ها برای حل این مشکلات هم نیستیم.

وی با بیان اینکه وزارت علوم شرایط بهتری را برای تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده فراهم کند، گفت: باید فضا و امکاناتی که دانشگاه های در اختیار دارند به محیط تجاری و مسکونی تبدیل و ارزش افزوده ایجاد شود و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌ها از این محل خریداری شود.

 ایمانیه افزود: باید از این فرصت طلایی استفاده و پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه‌ها را تامین کنیم.

وی در رابطه با ورود اساتید و اعضای هیات علمی به مدیریت کشور گفت: باید از ظرفیت اساتید دانشگاه در مدیریت کشور بهره ببریم و راه را باز کنیم تا اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وارد بدنه مدیریت کشور شوند. اگر بخواهیم کشور با اداره علمی مدیریت شود بایستی از سختگیری‌ها دست برداریم و از تجارب اساتید متخصص در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم‌.

نماینده عالی دولت در استان فارس بر ضرورت افزایش تعامل و ایجاد ارتباط بین حوزه و دانشگاه تاکید و بیان کرد: باید به جوانان اهمیت بسیاری داده شود تا از فرار نخبگان جلوگیری کنیم و برای تحقق این امر باید وقت بگذاریم؛ بایستی چهره به چهره وقت بگذاریم.

ایمانیه با بیان اینکه باید با تدبیری که از سوی دولت سیزدهم اتخاذ شده مشکل مسکن اساتید حل شود، افزود: می بایست از فرصت طلایی طرح جهش مسکن استفاده کنیم؛ البته این کار در استان فارس در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: نباید تبعیض بگذاریم، حتی اگر خط فکری سیاسی متفاوت باشد باید کمک کنیم تا دیوار بی اعتمادی که در جامعه دانشگاهی وجود دارد، فرو بریزد.

استاندار فارس بر لزوم تخصیص اعتبارات برای کارهای فرهنگی دانشجویان تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دانشجویان را مدیریت کنیم و انسان‌هایی را پرورش دهیم تا برای جامعه کارآمد باشند و برون ده دانشگاه بهتر از ورودی باشد باید به جوانان توجه بیشتری کنیم.

 ایمانیه با اشاره بر اینکه دانشجویان بهترین اشرف مخلوقات خداوند هستند و باید به این اشرف مخلوقات احترام بگذاریم، افزود: باید احداث و راه‌اندازی خوابگاه متاهلان و تغییر کاربری خوابگاه های مجردی به متاهلی در دستور کار قرار گیرد.

وی به راه‌اندازی مرکز تامین مواد مورد نیاز تحقیقات برای بحث تامین مواد اولیه مورد نیاز پژوهشگران برای انجام پژوهش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، مناظرات به رفع شبهات کمک‌ شایانی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز