خبرگزاری کار ایران

اجرای تعمیرات اساسی تجهیزات سد رییسعلی دلواری

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۷۹۴

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: به‌منظور حفاظت و افزایش عمر مفید سد رییسعلی دلواری، مجموعه تعمیرات و مانور‌های مربوط به تاسیسات هیدرومکانیکال این سد اجرا شد.

به گزارش ایلنا، رضا چویلی بیان کرد: یکی از الزام‌های حفاظت و صیانت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تاسیسات صنعت آب و برق، اجرای تعمیرات و بازسازی‌های دوره‌ای این تاسیسات است.

وی ادامه داد: این مجموعه اقدام‌ها باعث حفظ کارایی مطلوب و عملکرد مناسب تاسیسات در طول دوره بهره‌برداری می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: از سال گذشته عملیات مرمت و بازسازی اساسی تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری در بخش‌های دریچه‌های تخلیه رسوب، سامانه آبیاری و تونل‌های آب‌بر آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به در حال بهره‌برداری بودن سد رییسعلی دلواری و انجام همزمان دوره‌های آبیاری اراضی پایاب این سد، فرآیند تعمیر و نگهداری با پیچیدگی‌های فنی متعددی روبرو است و این انجام صحیح این امر، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و اجرای هوشمندانه است.

چویلی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این روند، اجرای موفقیت آمیز "تست تر" و کنترل عملکرد و مانور دریچه‌های سرریز جانبی سد است.

وی عنوان کرد: تست‌تر دیرچه‌های سرریز جانبی برای نخستین بار از شروع بهره‌برداری سد رییسعلی دلواری در سال ۱۳۸۵، از سوی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر انجام شد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اهمیت کارایی موثر دریچه‌های سرریز جانبی سد رییسعلی دلواری گفت: مهم‌ترین نقش سرریز‌های دریچه‌دار جانبی، واکنش سریع در برابر سیلاب‌های احتمالی است و با توجه به آبگیری به‌نسبت مناسب سد رییسعلی دلواری در سال آبی جاری، انجام این مانور الزام‌آور بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز