خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبرداد؛

یکهزار و987نفر در آموزش ابتدایی جذب می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۳۸۷

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی از اقدامات تحولی را جذب نیروی انسانی دانست و گفت: سهمیه یکهزار و987نفر اولین گروهی هستند که در نیروی آموزش ابتدایی جذب می شوند.

به گزارش ایلنا، محمد خلیل عسکری روز گذشته در نشست خبری  افزود: این جذب از طریق 40 درصد آزمون و 60 درصد مصاحبه است و  ارزیابان تخصصی، گزینشگران با رویکرد تحولی موجود در سند تحول بنیادین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه در 11 مدرسه کار آزمون آغاز می شود، ابراز کرد:  تلاش می شود معلمینی  که در رده انقلاب و مردم انتخاب می شوند و هزار و 500 نفر نیز در دوره های دیگر آموزشبی و هنرستان با همین فرایند جذب می شوند. 

عسکری همچنین از جذب هزار نفر نیروی خدماتی در آموزش وپرورش و مدارس و تبدیل وضعیت نیروهای موجود خبرداد. 

وی افزود:  2 هزار نیروی معلم پرورشی در مهرماه جذب خواهند شد و 2 هزارو 400 دانشجو دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان سنجش جذب می شود تا مشکل کمبود معلم برطرف شود .

عسکری تصریح کرد: معتقدیم که  معلم و شان آن باید تکریم شود و قطعا مردم این توانایی را دارند.

یکهزار و987نفر در  آموزش ابتدایی جذب می شوند

وی بیان کرد: امسال تغییر مدیر را در خرداد ماه خواهیم داشت و بدون نگاه سیاسی و سلیقه ای ابقا و یا در 31 خرداد تغییر می کنند تا مدیر جدید در تابستان فرصت برنامه ریزی داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه مدیر مدرسه می تواند مدیریت بحران کنند خاطرنشان کرد: اکثریت مدیران ما با درک بالای رویکرد تحولی فعال هستند. 

عسکری با اشاره به اینکه فضا را باز گذاشته ایم تا معلمانی که ارتباطات نداشته اند اما ظرفیت علمی داشته اند بتوانند در مدارس خاص ما تدریس کنند، یادآور شد و هیچ مدیری نمی تواند تا قبل از ابقا شدن با هیچ معلمی قرارداد منعقد کند. 

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اینکه اعتقاد نداریم که یک روز و هفته به معلم اختصاص دارد بیان کرد کار تربیت در مسیر زمان جاری است و به فراخور رشد  انسان باید تربیت آن را مدنظر داشت. 

عسکری تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبرنگاران را از ارکان تربیت می داند و یکصد معلم در دوران کرونا جان خود را از دست دادند و مجاهدانه در راه تربیت و آموزش ایثار انجام دادند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه فرایند و قالب خاصی برای انتخاب معلم نمونه انتخاب شده است ، بیان کرد: از دهم اسفندماه این فرایند شکل گرفت و7 هزار و 333 نفر در این فرایند شرکت کردند.

عسکری  خاطرنشان کرد: 2هزار و 800 نفر وارد مرحله منطقه ای شدند و توسط  808 نفر ارزیاب بررسی شد. 

وی با اشاره به اینکه امسال در شیوه ارزیابی دانش آموزان نقش داشتند بیان کرد: 45 هزار دانش آموز نیز ارزیابی کردند و در نهایت 206 نفر به مرحله استانی رسید و44 نفر داور بررسی کردند و در نهایت 10 نفر به کشوری راه پیدا کردند و از 26 معلم نمونه کشوری6 نفر از استان فارس انتخاب شدند. 

به گفته عسکری شاخص های انتخاب معلم نمونه نیز  ارائه طرح درس، فیلم حضوری و تولید محتوا ، نوع تدریس، تکالیف ارائه شده به دانش آموزان و... بوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه خانه به عنوان مدرسه اول و مدرسه خانه دوم است، بیان کرد: اگر این تعامل بین دو خانه  برگزار شود موفق می شویم. 

عسکری  خاطرنشان کرد: مراسم استانی تجلیل از معلمان برگزار خواهد شد، یادآور شد: اجلاسیه کشوری دانش آموزی  نماز نیز در پیش رو داریم که به میزبانی شیراز است و در 21 اردیبهشت ماه و با و رویکرد دانش آموزی برگزار می شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز