خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری لرستان؛

۶۳ واحد تملک شده در اختیار بانک‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۶۳ واحد صنعتی در این استان به دلیل بدهی و مشکلات مالی در تملک بانک ها هستند.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی روز یکشنبه - ده اردیبهشت - در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه مشکلات عمده‌ای برای خروج واحدها از تملک بانک وجود دارد که باید بررسی و برطرف شود، اظهار داشت: پیش از این بانک‌ها می‌توانستند واحدهای تملک شده را بعد از ۲ تا سه مزایده بدون ترک تشریفات واگذار کنند اما اکنون اختیار ترک تشریفات از آنها گرفته شده و همچنین مهلت اقاله ( برهم زدن قراردادها و عقود لازم، با رضایت دو طرف معامله که برهم خوردن قرارداد و از بین رفتن اثر آن، نسبت به آینده، از جمله آثار اقاله می‌باشند، اهلیت داشتن طرفین قرارداد و اعلام اراده خود، مبنی بر فسخ، از جمله شرایط اقاله، هستند) ۱۸ ماه است که چنانچه کمتر از این زمان گذشته باشد می‌توان واحد را دوباره به سرمایه گذار واگذار کرد اما این زمان کمی است.

وی افزود: بسیاری از واحدها قبلا از طریق جانشینی بانک‌ها تملک شده‌اند در حالیکه واحد، مدت‌ها به فردی واگذار شده و فعال است اما دیوان عدالت اداری این مالکیت را لغو و اعلام کرده است باید از طریق اداره ثبت اسناد تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: پیشنهاد می‌شود به فرد سرمایه گذار مهلت بیشتری داده شود تا بانک‌ها نتوانند واحد صنعتی را در زمان کوتاه به صورت جانشینی تملک کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل نقاط قوتی دارد که در صورت اجرایی شدن می‌توان بسیاری از مشکلات و موانع را مرتفع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز