خبرگزاری کار ایران

در هرمزگان؛

آتش سوزی ۲ فروند لنج باری در بندر بهمن قشم مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۴۵۴

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌ گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از مهار کامل آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج باری در بندر بهمن قشم و آغاز بررسی دلایل و میزان خسارت این حادثه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مختار گرشاسبی اظهار داشت: این ۲ شناور حامل بار از مبدا دوبی امارات متحده عربی به مقصد جزیره قشم بوده‌اند که به دلایل نامعلوم صبح امروز جمعه (هشتم اردیبهشت ماه) دچار آتش‌ سوزی شده‌اند.

وی ادامه داد: در نخستین دقایق بروز این حادثه نیروهای آتش‌ نشانی عملیات اطفا حریق را انجام دادند و با حضور میدانی و دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بررسی علل و برآورد میزان خسارت این آتش‌ سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌ گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: لنج‌ های حادثه دیده در نوبت تخلیه در اسکله بندر بهمن قشم بوده اند و لنج و کالاهای وارداتی، به طور کامل در اختیار مالک شناور بوده است.

به گفته گرشاسبی؛ از آنجا که فرآیند تخلیه بارهای وارداتی لنج‌ های حادثه دیده شروع نشده بود و کالایی تحویل انبار شرکت توسعه بنادر و فرودگاهی نشده و قبض انبار برای آن صادر نشده، شناسایی نوع و حجم کالای ورودی و برآورد میزان خسارت آن زمان‌ بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان شناورهای حمل کالا طبق کنوانسیون‌ های حمل و نقل بین‌ المللی باید شناور و کالای خود را بیمه کنند، از این رو مالکین این شناورها در صورت داشتن بیمه جهت جبران خسارت می‌ توانند پس از برآورد خسارت، از بیمه مربوطه تامین خسارت کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز درپی بروز این حادثه با حضور در بندر تجاری بهمن قشم، دستورات لازم جهت استقرار استانداردهای بین‌ المللی، تجهیزات فنی لازم و دستور العمل‌ های مدیریت بحران و جلوگیری از بروز حوادث و همچنین بررسی دلایل حوادث مشابه در سال‌ های گذشته و رفع نواقص آن را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز