خبرگزاری کار ایران

شهردار همدان:

بیش از 70 درصد درخواست های شهروندان به صورت الکترونیک است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۱۶۴

شهردار همدان ابراز کرد: بیش از 70 درصد درخواست‌های شهروندان به‌صورت الکترونیک و غیر حضوری ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدمسعود حسینی اذعان کرد: با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک بیش از 70 درصد پاسخ‌دهی استعلامات دفاتر اسناد رسمی، بانک‌ها و ادارات مربوطه به مراجعان شهرداری به‌صورت الکترونیک و غیر حضوری ارائه می‌شود.

شهردار همدان تأکید کرد: تلاش داریم 90 درصد خدمات به‌صورت کاملاً الکترونیک و غیر حضوری در مناطق ارائه شود و پیش‌بینی می‌شود این مهم تا پایان تابستان 1402 محقق شود.

این مقام مسئول با اعلام این مطلب، اظهار کرد: برای نخستین‌بار با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک در شهرداری همدان، پاسخ‌دهی به استعلامات بانک‌ها و ادارات از 20 فروردین‌ماه سال جاری صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت صورت می‌پذیرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تأکید بر اینکه شهروندان درخصوص پاسخ استعلام از این به بعد نیازی به مراجعه به شهرداری ندارند، تصریح کرد: از آبان‌ماه سال گذشته پاسخ استعلام و نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی به‌صورت غیر حضوری و برخط و بدون مراجعه به شهرداری انجام می‌شود.

وی تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان را از اهداف راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک برشمرد و افزود: در اقدامی نوین و فناورانه و با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعین، کلیه تمهیدات لازم جهت پاسخ‌دهی به استعلامات بانک و ادارات به‌صورت الکترونیکی و غیر حضوری از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت مهیا شده است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه طبق آمارها و گزارش‌ها بیش از 70 درصد مراجعات و درخواست‌های شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی، بانک‌ها و ادارات است، عنوان کرد: با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش 70 درصدی مراجعات به شهرداری را خواهیم داشت که این امر موجب کاهش تردد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه شهروندان می‌توانند به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و ضمن دسترسی بهتر به دفاتر مربوطه در مناطق چهارگانه شهرداری، پاسخ استعلام خود را از طریق دفاتر پیشخوان پیگیری کنند.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه کاربران دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهر همدان با روند ثبت و دریافت پاسخ استعلامات در سامانه شهرداری الکترونیک آشنا شده‌اند، افزود: شهرداری همدان آمادگی لازم را برای انعقاد تفاهم‌نامه با سایر ادارات جهت استفاده از ظرفیت زیرساخت فناوری و لایه‌های اطلاعات مکانی شهرداری همدان دارد. حسینی با اشاره به تلاش شهرداری همدان برای ارائه خدمات الکترونیکی، گفت: تلاش داریم 90 درصد خدمات به‌صورت کاملاً الکترونیک و غیر حضوری در مناطق ارائه شود و پیش‌بینی می‌شود این مهم تا پایان تابستان 1402 محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز