خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

100 میلیارد تومان برای حفر چاه آب اضطراری در استان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۵۸

استاندار همدان گفت: با تصویب و موافقت هیات دولت، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفر ۳۰ حلقه چاه آب اضطراری در این استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در تشریح آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهر همدان، اظهار داشت: اوایل هفته گذشته وزیر نیرو با حضور در همدان از ساعت ۱۲ بامداد تا صبح از روند اجرای طرح آبرسانی به این شهر بازدید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده برای تامین آب شهر همدان، در جریان بازدید وزیر نیرو از طرح آبرسانی، درخواست حفر ۳۰ حلقه چاه آب به شکل پدافندی و استفاده از آن در مواقع اضطراری پیشنهاد که با این درخواست موافقت شد.

استاندار همدان ادامه داد: هیات دولت با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای حفر این چاه ها و تجهیز آنها موافقت کرد و در این راستا با نظر کارشناسان مکان هایی در اراضی دولتی برای حفر این چاه ها در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد پیش بینی کرد: از این ۳۰ حلقه چاه یک هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه خارج شود بنابراین آب موجود در این چاه ها در مواقع اضطراری و حساس مورد استفاده قرار می گیرد که این اقدام در راستای پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه هم اکنون با نظر کارشناسان ۲۰ نقطه برای حفر چاه در نظر گرفته شده و تا یکماه آینده این رقم به ۳۰ حلقه چاه می رسد خاطرنشان کرد: برای حفر این چاه ها نسبت به استفاده از دستگاه های حفار موجود در استان تهران نیز اقدامات لازم انجام شده است.

استاندار همدان گفت: با وجود اینکه نفوذ آلودگی به چاه های عمیق و ۸۰ و ۹۰ متری بسیار اندک است اما با هماهنگی های صورت گرفته پیش از استفاده از آب چاه، نسبت به بررسی وضعیت سلامت آب اقدام شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: برخی از چاه ها به علت اینکه از منظر بهداشتی دارای آب سالمی نبودند برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری و در مقابل چاه های شهرداری برای رفع مشکل کم آبی شهر همدان در اختیار دولت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: رئیس جمعیت هلال احمر یک میلیون بطری ۱.۵ لیتری آب معدنی به همدان اختصاص داد که ۵۸۰ هزار بطری توزیع شد همچنین خیران ۶۵۰ هزار بطری آب ۱.۵ لیتری توزیع کردند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بیشترین رویکرد مسئولان توزیع آب در مناطق حاشیه شهر بود ادامه داد: پنج هزار کُلمن ۲۰ لیتری از آب بهداشتی پر و در مناطق حاشیه ای شهر همدان توزیع شد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با اجرای خط ۱۶ کیلومتری، آب از منطقه خالق وردی و آق حصار به تصفیه خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شده و پس از کلرزنی به صورت تصفیه شده به لوله ها پمپاژ می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز