خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش حاشیه‌نشینی در خرم آباد/ ضرورت حل و فصل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۳۱

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: با مسئله حاشیه‌نشینی در خرم آباد مواجه هستیم.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: در بازدیدی که از شهر داشتیم در مناطق ماسور، علی‌آباد، دره گرم و نقاط مختلف دیگر با افزایش  حاشیه‌نشینی در استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مشکل این است که دیوان عدالت اداری مقرراتی را در خصوص حاشیه‌نشینی ابطال کرده که با کمک مدیر شهرسازی استان طرحی را آماده و پیگیری کردیم تا تصویب شود.

این نماینده مجلس گفت:  این موضوع به صورت بند کاف تبصره ۱۱ در مجلس تصویب شد تا کسانی که بنایی با استحکام و با کمتر از ۲۰۰ متر ساختند سند به آن‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: متأسفانه اجرای آیین‌نامه تصویب شده تا چند ماه طول کشید و برنامه بودجه تبصره یک ساله را حذف کرده بود، که آن‌ را پیگیری کرده و در کمیسیون تلفیق گنجاندیم و توانستیم این قانون را در تبصره ۱۱ تمدید کنیم و این بار با ایرادی که شورای نگهبان گرفت فقط سکونتگاه‌های غیررسمی را در بر می‌گیرد.

ویس کرمی افزود: قانون می‌گوید مکان‌هایی که در چارچوب طرح مصوبه شهری و استحکام تأیید شود را با قیمت پایینی سند می‌دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس تصریح کرد: بسیار تلاش کردیم زمین‌هایی با این شرایط را نیز در این قانون بگنجانیم که موفق نشدیم، برنامه و بودجه با اصل این قانون مخالف بود اما توانستیم با استفاده از توان مجلس این قانون را به مدت یک سال دیگر تمدید کنیم.

وی بیان کرد: اگر همه اقدام کنند مشکلات مردم حاشیه‌نشین در رابطه با خانه‌های‌شان در طول این یک سال تمام خواهد شد. فقط کافی است که پرونده تشکیل بدهند.

ویس‌کرمی تصریح کرد: در مجلس برای خود دو هدف تعریف کردم، یکی حل و فصل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و دیگری مشکلات زمین‌های منابع طبیعی که آن‌ها را نیز در قانون بودجه امسال بگنجانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز