خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ایی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

طرح پایاب سد سهند هشترود تا پایان ۱۴۰۴ به اتمام می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۱۱

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ایی آذربایجان‌شرقی در دیدار با فرماندار هشترود از اتمام پروژه طرح پایاب سد سهند هشترود تا پایان ۱۴۰۴خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، در این نشست طی  هماهنگی‌های  لازم و صورت گرفته با  منیری  مدیر پایاب موسسه عاشورا مقرر شدامضای  تفاهم نامه‌ در طول دوهفته آینده  در خصوص واگذاری حدود ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی  باقیمانده پایاب سد سهند تنظیم شده و در حضور استاندار استان آذربایجان شرقی ، فرماندار هشترود بین  سازمان آب منطقه‌ای  استان  و قرارگاه سازندگے خاتم الانبیا سپاه امضا شود که بر اساس این تفاهم نامه پایاب سد سهند تا شهریور ۱۴۰۴به طور کامل تکمیل شود.

علیرضا توری از روند اجرای پایاب سد اظهار گلایه کرد و گفت: از آغاز طرح پایاب سد سهند  کلا   در طول 20 سال گذشته فقط 1500 هکتار، زیر کشت رفته است که این روند کار را کند نشان می دهد.

 وی خواستار  تخصیص آب برای  زمین‌های  کشاورزی  و باغات مستعد  منطقه هشترود شد که در دستور کار و مورد پیگیری  قرار گرفت.

در ادامه این دیدار  طبق توافق به عمل آمده مقرر شد که هزار هکتار از اراضی  کشاورزی  پایاب سد سهند با همکاری  جهاد کشاورزی  و منابع طبیعی  جهت ایجاد بزرگترین شهرک گلخانه ای  شمال غرب کشور در نظر گرفته شود که در این خصوص مطالعات لازم جهت راه اندازی  آن طی روزهای آینده  انجام خواهد شد.

فرماندار هشترود در این دیدار  پیگیر آخرین وضعیت انتقال آب شرب هشترود از سد کلقان نیز شد  که مدیرعامل آب و فاضلاب استان عنوان نمود که این امر در مرحله مطالعات پروژه است  و پس از اتمام مسائل زیست محیطی  و پدافند غیر عامل آن  تا پایان تابستان سال جاری  پرونده انتقال آب از سد کلقان به  شهرستان‌ها هشترود و چاراویماق و بستان آباد در قالب پروژه جهت ایجاد ردیف بودجه به سازمان برنامه بودجه ارسال خواهد شد.

فرماندار هشترود درآخر این دیدار  ضمن اظهار نگرانی  از وضعیت آب شرب هشترود تاکید نمود  با توجه به شرایط آب آشامیدنی  شهرستان  در انتقال آب شرب هشترودتسریع شود و در اولویت کاری  قرار گیرد تا این مشکل حل شود.

یوسف غفارزاده مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی  قول مساعد داد: در این باره در اسرع وقت اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز