خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

آبیاری نوین دشت قزوین یکی از ضرورت‌های استان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۸۳

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: باتوجه به منابع آبی موجود به روش سنتی نمی‌توان به جایی رسید و نیاز داریم دشت قزوین را به روش نوین آبیاری کنیم که مطالعات آن هم انجام شده و بادر نظر داشتن شیب زمین و سایر شرایط این امر امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در آیین افتتاح آبرسانی به آبیک که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: نیمی از بودجه آبرسانی به آبیک در شش ماهه آخر دولت قبل محقق شد و اصل آن هم در دولت سیزدهم رقم خورد و اگر این اتفاق در موقع خود انجام نمی‌شد با توجه به افزایش هزینه‌ها قادر به پیشبرد آن نبودیم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: خواستار این هستیم ادامه این مسیر و آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای مطرح هم پیگیری شود.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس هم در این مراسم گفت: دولت توانست در کمتر از یک سال در دیپلماسی بویژه در دیپلماسی اقتصادی قدم‌های خوبی بردارد و برای حل مشکلات هم قدم‌های خوبی برداشته شده است.

روح الله عباسپور عنوان کرد: استان قزوین در طول سه دهه  به در پی تخصیص آب‌های الموت رود و شاهرود است، این آب به دریای خزر می‌ریزد و آورده خاصی هم برای کشور ندارد و نیاز داریم پس از سه دهه این مطالبه محقق شود و مردم استان از این آب سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: تحقق این مطالبه آب پایدار را برای استان به همراه خواهد داشت و نیاز داریم مورد توجه قرار گیرد، همچنین تامین آب شرب جنوب استان هم ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز