خبرگزاری کار ایران

46 دانش آموز در مدرسه تخصصی اوتیسم همدان تحصیل می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۰۶۲

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان همدان گفت: در حال حاضر ۴۶ دانش آموز در مدرسه تخصصی اوتیسم مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰ نفر پسر و بقیه دختر است.

به گزارش ایلنا از همدان، طیبه محمدی اظهار داشت: اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی همراه با نقص در تعامل و ارتباط اجتماعی، الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علایق و فعالیت‌ها است که بر شکل‌گیری تعامل اجتماعی، ارتباط‌گیری و رفتارهای انسانی اثر می‌گذارد.

وی از فعالیت مدرسه تخصصی پیش دبستانی و ابتدایی اوتیسم بنفشه همدان از اسفند سال گذشته خبر داد و افزود: این مدرسه در همدان مجهز به اتاق تاریک، اتاق آب درمانی، کلاس های هوشمند، اتاق آکوستیک و سالن اجتماعات است که هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان همدان با تشریح خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان طیف اوتیسم استان همدان گفت: مدرسه تخصصی پیش دبستانی و ابتدایی اوتیسم بنفشه همدان اولین مجتمع تخصصی اوتیسم در غرب کشور است.

محمدی اظهار داشت: مدرسه تخصصی اوتیسم بنفشه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان توسط نوسازی مدارس ساخته شده که چهار میلیارد تومان از آن توسط بنیاد برکت و با استفاده از ظرفیت خیّران تامین شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴ نیروی انسانی شامل مدیر، معاون، مشاور، گفتار درمان و ۱۰ معلم در مدرسه بنفشه به خدمت رسانی مشغول هستند و این مدرسه با جذب نیروی انسانی کافی، برای پذیرش دانش آموز در مقطع متوسطه نیز ظرفیت دارد.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان همدان افزود: راه اندازی سالن چند حسی، مناسب سازی محتوای آموزشی، آموزش نیروی انسانی با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، آموزش خانواده، تامین نیازهای عمومی و تجهیزات آموزشی با جلب مشارکت خیّرین نیز از اقدامات شاخص آموزش و پرورش استثنایی استان به این طیف از دانش آموزان است.

محمدی اظهار داشت: اوتیسم بیماری نیست و درمان یا دارو ندارد اما آموزش و توانبخشی می‌تواند کمک بزرگی برای زندگی مستقل این افراد باشد.

وی یادآور شد: جای‌دهی طیف های سه گانه اوتیسم در مدارس عمومی یا استثنایی با استفاده از آزمون‌های تخصصی تشخیصی در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز