خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۴۸

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: زیر بنای این پروژه‌ها ۴۲ هزار و ۸۶ متر مربع است که شامل ۳۴ مدرسه، ۳ سالن ورزشی و ۷ پروژه دیگر مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی است. 

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۲ پروژه شامل ۱۱ مدرسه و یک مرکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی نیز کلنگ زنی خواهد شد. 

حسینی با ارائه آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری گفت: تا کنون یک میلیون ۴۳۹ هزار و ۶۱۷ نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با ۹۸ درصد در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون ۴۰۲ هزار و ۵۴۹ نوآموز معادل با ۹۵.۵ درصد ارزیابی شده اند. 

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۱۹ هزار نوآموز معادل با ۱۰.۱۸ درصد ارجاع هوش تخصصی، ۱۹ هزار و ۴۳۵ نوآموز معادل با ۱.۶۶ درصد ارجاع شنوایی، ۵۲ هزار و ۱۴۴ نوآموز معادل با ۴.۴۶ درصد ارجاع بینایی و ۲ هزار و ۲۱۱ نوآموز معادل با ۲ درصد ارجاع جسمی حرکتی و ۴۵۲ نوآموز معادل با ۰.۰۴ درصد ارجاع اتیسم شده اند. 

وی افزود: هم چنین ۹ هزار و ۳۳۷ دانش آموزان معادل با ۹۷.۱۷ درصد تست جهش تحصیلی را انجام داده‌اند و ۳۸ هزار و ۱۷۴ نوآموز بدو ورود به پیش دبستان نیز در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص مشکلات سامانه سیدا گفت: در حال حاضر ثبت نام و ارزشیابی در مقطع پیش دبستان، دبستان و پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای مشکلی ندارد و در حال انجام است و مشکلات کلاس‌های چند پایه و صدور کارنامه مقطع پیش حرفه‌ای نیز در حال حل شدن است. 

حسینی در زمینه ثبت و سفارش کتب درسی گفت: توزیع کتب درسی در مقطع پیش دبستان، دبستان، پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای در حال انجام است و تاکنون ۹۰ درصد کتاب‌های بریل نیز در استان‌ها توزیع شده است. 

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند گفت: بخشی از این نیاز از طریق اعتبار هوشمندسازی مدارس و توسط سازمان نوسازی مدارس تامین خواهد شد.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز