خبرگزاری کار ایران

تحصیل بیش از یکهزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی کردستان/ آموزش تلفیقی رویکرد اصلی آموزش و پرورش استثنایی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۱۹

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحصیل هزار و 320 نفر دانش آموز در مدارس با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، خلیل رنجبر در گردهمایی تخصصی مدیران مدارس استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 446 نفر دختر و874 نفر پسر است که از خدمات آموزشی، توانبخشی، حمایتی و درمانی آموزش و پرورش استثنایی بهره می‌برند.

وی گفت: با توجه به فعالیت 70 مدرسه با نیازهای ویژه و237 کلاس درسی ویژه دانش آموزان خاص در سطح استان به 941 دانش آموز کم توان ذهنی،97 دانش آموز ناشنوا ونابینا،204 دانش آموز چند معلولیتی،15 دانش آموز معلول جسمی – حرکتی و62 دانش آموز طیف اُتیسم آموزش و خدمات حمایتی و توانبخشی ارائه می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: با توجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه باید قوانین و انتظارات از دانش آموزان با نیازهای ویژه را مشخص و روش هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس تعیین کرد.

رنجبر با بیان اینکه درحال حاضر 24 مرکز اختلالات یادگیری در استان فعالیت دارند که روزانه به بیش از 350 دانش آموز خدمات آموزشی - توانبخشی ارائه می کنند تصریح کرد: ازابتدای سال تحصیلی جاری 1885 نفر دانش آموز با مراجعه به مراکز اختلالات یادگیری خدمات کلنیکی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: آموزش تلفیقی یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش استثنایی است و همه دانش آموزان حق دارند از فرصت آموزش برابر برخوردار باشند و این حق برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که سال‌ها با عنوان «دانش آموزان استثنایی» از مدارس عادی طرد می‌شدند، بیش از سایرین باید مورد توجه واقع شود؛ حقی که به آنها اجازه می‌دهد کنار سایر همسالان و در مدارس عادی به تحصیل بپردازند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز