خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد؛

شناسایی 69 دانش آمور مبتلا به اوتیسم در کردستان

کد خبر : ۶۱۷۲۰۶

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان از پوشش ۶۹ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در استان خبر داد و گفت: درصدیم با اجرای طرح سنجش دانش آموزان، افراد زیر پوشش را به ۱۰۰ نفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خلیل رنجبر روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سنجش نوآموزان ورود به دبستان اولویت آموزش و پرورش استثنایی است، افزود: غربالگری تمامی دانش آموزان جهت ارزیابی سطح هوش و ثبات بدنی در دستور کار سازمان مذکور قرار دارد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی متولی هفت گروه ناشنوا و کم شنوا، نابینا و کم بینا، جسمی حرکتی، اختلالات رفتاری اوتیسم، اختلالات یادگیری و چند معلولیتی است که بعضا جهت رفاه حال خانواده ها وجوه دریافتی را رایگان اخذ می کند.

رنجبر از ارجاع ۳۷۰۰ نفر نوآموز در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین غربالگری یک هزار و ۷۰ دانش آموز دیر آموز نیز در مدارس استثنایی صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه ۱۶ پایگاه سنجش برای دانش آموزان پیش دبستان در نظر گرفته شده است، افزود: انجام غربالگری ۲۶ هزار و ۱۴۵ دانش آموز برحسب جنسیت شامل۴۸.۳ درصد دختر و ۵۱.۷ درصد پسر شامل صورت داده شده است.

رنجبر عنوان کرد: یکهزار و ۳۵۳ دانش آموز استثنایی، ۱۸۰۰ دانش آموز داری اختلالات یادگیری و ۳۹۰ نفر تلفیقی تحت پوشش آموزش و پرورش کردستان قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۶۹ دانش آموز مبتلا به اوتیسم تحت پوشش مدارس استثنایی هستند که با در نظر گرفتن طرح سنجش دانش آموزان درصددیم پوشش آن را به ۱۰۰ نفر افزایش دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز