خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته انجام شد؛

واگذاری ۹۳ هکتار زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۹۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۹۳ هکتار زمین شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته به سرمایه‌گذاران واگذار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی با اشاره به محدودیت اراضی در مرکز استان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در این استان و بخصوص حوزه صنایع کوچک وجود دارد، طرح‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال گذشته در قالب ۱۰۱  قرارداد زمین کارگاهی (۲۰۰ الی ۵۰۰ متری) با مساحت حدودا ۲/۸ هکتار و ۱۳۹ قرارداد زمین صنعتی به مساحت حدود ۹۰ هکتار و ۵ واحد دانش بنیان با مساحت حدود ۳ هکتار انجام شده است.

وی افزود: این امر نشان از جذابیت بسیار بالا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد، لذا تمامی مدیران ستادی و اجرایی نیز باید امسال در راستای رشد تولید تلاش مضاعفی در این زمینه و بالاخص راه‌اندازی واحدهای راکد داشته باشند.

فرشچی با بیان این‌که استان خراسان رضوی ظرفیت بالای اقتصادی برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود: از ابتدا تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۵هزار و ۲۳ قرارداد منعقد شده که از این میزان ۲ هزار و ۷۸۳ قرارداد منجر به اخذ پروانه بهره برداری و ایجاد اشتغالزایی برای بیش از ۸۰ هزار نفر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: در شهرک‌های استان ۲ هزار و ۱۲۰ طرح در حال  ساخت و ساز و نصب ماشین آلات وجود دارد و مابقی طرح‌ها مربوط به حوزه خدماتی و کارگاهی است؛ که در صورت اینکه نیز به مرحله بهره برداری برسند قریب به ۶۵ هزار اشتغالزایی جدید دیگر در استان ایجاد خواهد شد.   

فرشچی ادامه داد: وجود واحد‌های صنعتی دانش بنیان، صادرات گرا و نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده و  ظرفیت مناسبی میان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان شکل گرفته که در جهت رشد تولید استفاده و نیز از ظرفیت‌های به‌وجود آمده برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در هر منطقه بهره‌گیری لازم را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به شعار سال افزود: حمایت از تولید و کمک به رشد صنایع را رویکرد‌های اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی صاحبان صنعت بوده به همین جهت واحد‌های صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از همه توان و امکانات برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت ایجاد تولید و اشتغالزایی در استان استفاده می‌کنیم تا شاهد تحولات بیشتری در حوزه اقتصادی و در سال رشد تولید باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز