خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد:

ادامه داشتن تندباد شدید تا پایان هفته در مرکزی / سرعت وزش باد در برخی از نقاط به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۹۸۵

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه تندباد شدید تا پایان هفته در نقاط مختلف این استان ادامه دارد، گفت: مطابق بررسی‌ها آسمان استان تا ساعات آینده امروز (یکشنبه) نیمه‌ابری تا ابری، همراه با وزش باد شدید است.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی با تأکید بر اینکه سرعت وزش باد به طور لحظه‌ای در برخی از نقاط به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، افزود: در این بازه زمانی، شرایط برای خیزش گرد و خاک محلی از مناطق مستعد استان مرکزی و همچنین انتقال گرد و خاک فرامنطقه‌ای به استان مهیا است.

وی به وضعیت خیزش باد و وجود تندباد شدید در استان مرکزی طی روزهای آتی اشاره داشته و ادامه داد: از روز سه‌شنبه آینده تا پایان هفته جاری سرعت وزش باد در استان در برخی ساعات شدید خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی از اواخر وقت روز سه‌شنبه از نواحی غربی به کشور است.

مرادی تصریح کرد: این سامانه بارشی در صورت تغییر نداشتن در الگوی نقشه‌ها، از بعدازظهر روز چهارشنبه از نوار غرب، استان مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تا پنجشنبه عصر و شب‌گاهی موجب بارش یا رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان می‌شود.

وی به حجم بارندگی‌های استان مرکزی در سال زراعی جاری اشاره کرده و بیان داشت: در سال زراعی جاری از بازه زمانی مهرماه سال گذشته تاکنون 160.8 میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز