خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق از ظهر امروز در اردبیل / افزایش دما تا 37 درجه در برخی از نقاط استان در هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۲۳۹

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: در ساعات ظهر و عصر امروز شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و یا رعد و برق در برخی نواحی بویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا چهارشنبه هفته جاری(۱۸ خرداد) جو استان پایدار همراه و همراه با هوای گرم خواهد بود. 

وی افزود: دمای هوا نیز همچنان روندی افزایشی خواهد داشت و در نواحی مرکزی و جنوبی استان از روز امروز با جنوبی شدن جریانات، این روند محسوس تر خواهد شد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود در روزهای دوشنبه(۱۶ خرداد) و سه شنبه(۱۷ خرداد) دمای هوا در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر تا ۳۷ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان های مرکزی و جنوبی استان تا ۳۵ درجه سلسیوس هم خواهد برسد. لذا به هم استانی ها توصیه می شود در مصرف آب و حامل های انرژی صرفه جویی کنند.

محمدی ادامه داد: جنوبی شدن جریانات جوی می تواند در روزهای دوشنبه و سه شنبه در پاره ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به افزایش غلظت آلاینده های جوی ناشی از گرد و غبار فرا منطقه ای شود؛ البته این گرد و غبار فرا منطقه ای در استان ضعیف تر از پدیده های مشابه طی هفته های گذشته خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: از اواسط امروز (یکشنبه ۱۵ خرداد) با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، در ساعات ظهر و عصر شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و یا رعد و برق در برخی نواحی بویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود؛ از اینرو پیشنهاد می شود دامداران و عشایر محترم احتیاط لازم را در چرای دام بعمل آورند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز