خبرگزاری کار ایران

مدیر امور دام استان:

۷۳۰ هزار تن شیر در واحدهای دامی قزوین تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۳۶۸

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۷۳۰ هزار تن شیر در واحدهای دامی این استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد میربابایی با اعلام این خبر گفت: این میزان شیر تولیدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۷۳۶ هزار تن بوده کاهش جزیی داشته که این کاهش با توجه به تعدیل نرخ ارز خصوصا در واحدهای دامداری روستایی اتفاق افتاده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: مهمترین عوامل افزایش تولید شیر در استان وجود واحدهای پرورش گاو شیری صنعتی با ظرفیت بالا و وجود دام‌های ارزشمند پر تولید در سطح استان است، به طوری که این استان با میانگین تولید ۴۲ کیلوگرم شیرخام رتبه اول میانگین تولید در کشور را دارد.

وی یادآور شد: استان قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را دارد و بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان قزوین با ۳۱ درصد، آبیک با ۲۷ درصد و مابق در سطح شهرستان‌های دیگر این استان تولید شده است.

میربابایی افزود: حدود ۷۰ درصد شیر تولید شده در دامداری‌های استان قزوین به سایر استان‌ها عرضه می‌شود و قزوین از قطب‌های تولید شیر در کشور به شمار می‌رود و شیر مورد نیاز بسیاری از کارخانجات لبنی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز