خبرگزاری کار ایران

تهیه ۴۳ نمونه بیولوژیک از گونه های مختلف جانوری در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۵۳۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تهیه ۴۳ نمونه بیولوژیک از گونه های مختلف جانوری (مهره داران) استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا ،  علی سالاروند روز چهارشنبه - شانزده فروردین - در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ذخایر ژنتیکی شامل تمام اجزای تنوع زیستی از جمله گیاهان، جانوران، میکرو ارگانیسم ها و تمام اشکال حیات است.

وی با بیان اینکه لرستان از غنای زیستی و اکوسیستمی حدود ۳۰ درصدی برخوردار است افزود: مهمترین مزایای استفاده از بانک ژن در حفاظت از محیط زیست و اکوسیستم‌ها، دستیابی به روش‌های تکثیر گونه‌های در معرض تهدید و در حال انقراض، ارزیابی آلودگی‌های زیست محیطی و اثرات ناشی از آن در اکوسیستم‌ها، روند انقراض گونه‌ها، مطالعات ژنتیک جمعیت برای حفظ و مدیریت صحرایی جمعیت‌های جانوری و گیاهی و ساماندهی پژوهش‌ها و تحقیقات به منظور کاربردی شدن مطالعات در حفظ طبیعت است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ذخایر ژنتیکی و زیستی برای کشورهای مختلف به این لحاظ با اهمیت است که نقش مهمی در تحقیقات بیوتکنولوژی و توسعه محصولات مربوطه، اشتغال‌زایی، ایجاد زمینه‌های کسب و کار و ایجاد امنیت غذایی، سلامت و اقتصادی داد.

سالاروند بیان داشت: فراهم کردن بستر لازم برای حفاظت و احیای گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی با مشارکت بخش خصوصی، افزایش سطح تنوع زیستی هم از نظر زیستگاه‌ها و هم از نظر فون مهره‌داران، تیمار و رهاسازی بیش از ۵۰ فرد از مهره داران مصدوم، حلقه گذاری ۱۱ فرد پرنده و رهاسازی در طبیعت، شناسایی، اکتشاف و استخراج ۱۱۰ گونه فسیل مهره‌داران با قدمت ۲.۵ الی هفت میلیون سال از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور در سال ۱۴۰۱ بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز