خبرگزاری کار ایران

تخریب ۷۵ مورد دیوار کشی غیر مجاز در بخش تبادکان مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۴۸

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در عملیات وسیعی ۷۵ مورد دیوارکشی، ۱۳ مورد بنای در حال ساخت محوطه استخر و جدول کشی به مساحت ۱۵ هزار متر در پهنه‌ای به وسعت ۱۰۶ هکتار با مجموع ۲۶ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی نجم در بخش تبادکان تخریب شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد میری دیسفانی با اعلام این خبر اظهار کرد: امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغ‌ها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری‌های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این مدیریت است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط گشت امور اراضی رصد شده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: پس از گشت و رصد، متوجه حجم وسیعی از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در روستای نجم توابع بخش تبادکان شدیم. در این راستا از گسترش یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق احکام صادره توسط مقام محترم قضایی اقدام لازم صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی و انتظامی و با همکاری کارکنان اداره امور اراضی شهرستان مشهد و با بسیج کلیه امکانات، عملیات قلع و قمع ۷۵ مورد دیوارکشی، ۱۳ مورد بنای در حال ساخت محوطه استخر و جدول کشی به مساحت ۱۵ هزار متر در پهنه‌ای به وسعت ۱۰۶ هکتار با مجموع ۲۶ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی نجم در بخش تبادکان انجام گرفت.

میری دیسفانی افزود: تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین در داخل شهر افزایش یافته و سودجویان با سوء استفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان به تغییر کاربری و تفکیک غیرمجاز زمین‌های کشاورزی اقدام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است و جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ می‌تواند بناهای ساخته شده در این اراضی را تخریب نماید. همچنین اعمال قانون راجع به دیگر تغییر کاربری‌های غیر مجاز با تمام توان در چارچوب ضوابط انجام می‌گیرد و هیچگونه مماشاتی با افراد متخلف و سودجو در این زمینه نخواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تصریح کــرد: بارها دراین زمینه هشدارهای لازم و اخطار داده شده و موارد قانونـی اعلام شده و عاماـان این تغییر کاربری‌ها مشــخص و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

 وی اظهارداشت: شهروندان در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهر مشهد دقت کافی را به خرج دهند و از مراجع ذیصلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به استناد وعدهای افراد سودجو و دلال‌های زمین اقدام به خرید زمین نکنند که سرمایه گذاری آنها در نهایت دچار خسران خواهد شد. همچنین از خریداران ملک‌های دارای تغییر کاربری درخواست می‌شود، قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهاد کشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز