خبرگزاری کار ایران

یک مسئول میراث فرهنگی خبر داد؛

بازدید ۴۸۲ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۶۱

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۴۸۲ هزار نفر از ۲۵ اسفندماه تاکنون از جاذبه های گردشگری اعم از بناهای تاریخی و آثار طبیعی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نادر محمدی با اعلام این خبر گفت: بیشترین بازدید گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی قزوین در مدت یاد شده به ترتیب به کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی، موزه مردم شناسی حمام قجر، قلعه حسن صباح الموت و آستان مقدس امامزاده حسین(ع) اختصاص دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار کرد: بیشترین بازدید از جاذبه های طبیعی استان قزوین طی این مدت نیز مربوط به دریاچه اوان الموت و پل معلق آوج بوده است.

این مسئول گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پایانی تعطیلات پیش بینی می شود بیشترین حجم گردشگر و بازدیدکننده از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی استان قزوین در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ فروردین) ثبت شود.

استان قزوین دارای بیش از ۱۴۰۰ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که بیش از ۲۰۰ مورد آنها مربوط به بناهای تاریخی است.

کاروانسرای سعدالسلطنه، کاخ چهلستون و عمارت عالی قاپو واقع در دولتخانه صفوی، حمام موزه قجر، کلیسای کانتور، آب انبار سردار بزرگ و کوچک، مسجد مدرسه حیدریه، مسجد جامع عتیق، آرامگاه حمدالله مستوفی، آرامگاه حمدالله مستوفی، قلعه حسن صباح، دریاچه اوان و برج های دوگانه خرقان از جمله بناها و جاذبه های گردشگری پربازدید استان قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز