خبرگزاری کار ایران

بازدید بیش از ۷ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۰۶۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازدید بیش از ۷ میلیون و چهارصد هزار نفر گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار داشت: با توجه به آمار ارائه شده توسط دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان، خوشبختانه امسال و با توجه به استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان، از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، بیش از ۷ میلیون و چهارصد هزار نفر گردشگر از این بناها و جاذبه‌های استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: همچنین بررسی آمارهای ارائه ‌شده از سوی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان حاکی است در این مدت زمان نیز بیش از یک‌میلیون و چهارصد و پنجاه‌هزار نفر در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی، مدارس، کمپ‌ها، منازل استیجاری و ورزشگاه‌ها به‌طور متوسط در مدت‌زمان ۳/۵ روز اقامت داشته‌اند.

بازدید 17 هزار گردشگر نوروزی از سد زاینده رود اصفهان

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ نیز آمار بازدیدهای مردمی در ایام نوروز سال 1401 از سد و تأسیسات سد زاینده رود اصفهان، را نزدیک به 17 هزار نفر اعلام کرد.

سید مجتبی موسوی نایینی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال 16 هزار و 726 نفر از مهمانان نوروزی از سد و سازه سد زاینده رود اصفهان بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به عملیات ها و اقدامات انجام شده برای فضای سبز،  نظافت عمومی، پارکینگ و ... رضایت حداکثری میهمانان نوروزی از این خدمات به دست آمد.

موسوی نایینی خاطر نشان کرد: با بستر سازی مناسب امسال بیش از 17 هزار نفر با 4 هزار و 200 خودرو در بیشه اطراف سد زاینده رود اسکان  داشتند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: بازدید از سدهای اصفهان از جمله برنامه هایی است که در سال های اخیر زمینه حضور گردشگران استانی و خارج استانی را در این استان فراهم کرده است.

موسوی نایینی با بیان این که هیچ گونه آتش سوزی و مشکلی از این دست در سد زاینده رود در این ایام گزارش نشد، اظهار کرد: خوشبختانه حراست و مراقبت های لازم به صورت شبانه روزی در این بازه ی زمانی برای حفاظت از تأسیسات، محیط زیست و امنیت مردم به خوبی صورت پذیرفت.

دریچه‌های سد زاینده رود بامداد پنجم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز و روز پانزدهم فروردین بسته شد.

سد زاینده رود در 110 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز