خبرگزاری کار ایران

در خراسان شمالی؛

هزار ۶۵۲ بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۶۱

هزار ۶۵۲ بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی آن‌ها را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

به گزارش ایلنا، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از این هزار ۶۵۲ بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌شمالی تعداد؛ هزار و ۵۰۸ بیمار صعب العلاج و مابقی بیمار خاص هستند.

وی افزود: این نهاد حمایتی در طول یک سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ هزار تومان به بیماران زمین‌گیر کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: بیماری‌های خاص شامل ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و بیماران پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و افراد زمین گیر می‌شود.

الهی راد بهبود شاخص‌های بهداشتی را از اولویت‌های رسیدگی به سلامت مددجویان دانست وگفت: کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان بیماران بستری شده در منزل و تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری از جمله خدماتی است که این نهاد به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز این نهاد یک میلیارد تومان به این بیماران کمک کرد.

الهی راد افزود: همچنین در این مدت ۶۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۹۰ میلیون تومان هم بین این بیماران زیر پوشش توزیع شد.

وی افزود: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام، کمک هزینه پزشکی در قالب خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان ارایه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز