خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی

نماینده ولی فقیه در قزوین فرارسیدن نوروز را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۲۶

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین فرارسیدن عید نوروز ۱۴۰۲ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را به مردم استان قزوین تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، متن پیام حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار

یا مدبّر اللیل و النّهار

یا محوّل الحول و الاحوال

حوّل حالنا الی احسن الحال

تحول طبیعت و عید نوروز ۱۴۰۲را خدمت هم استانی‌های گرامی، ملت شریف ایران اسلامی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

عید نوروز امسال همراه با ماه مبارک رمضان شده است، این تقارن در حقیقت نشان می‌دهد که ما به دو عید محتاجیم، از یک سو به عید نوروز محتاج هستیم، برای اینکه ما دارای طبیعت هستیم و مثل همه موجودات عالم نشاط، شادابی و تحولات را انتظار می‌کشیم و از یک سو نیز دارای فطرت هستیم و باید فطرت خود را تامین کنیم، عید فطر عید فطرت است و ماه مبارک رمضان برای نشاط و شادابی فطرت انسان‌هاست.

پیغمبران مبعوث شده‌اند تا فطرت ما را بهاری کنند، امیرالمؤمنین (ع) درباره رسول اکرم (ص) فرمودند "پیغمبر (ص) آمد که اهل زمانه خود را بهاری کند"، در بیان دیگری امیرالمؤمنین (ع) فرمودند "پیغمبر (ص) آمد که رحمت، مهربانی، دوستی و خوبی‌ها در میان مردم انتشار پیدا کند و شهرها، کشورها و ملت‌ها بهاری شوند".

امیرالمؤمنین (ع) درباره قرآن کریم فرمودند "خیلی با قرآن همراه شوید، در قرآن بیندیشید، این قرآن است که قلب‌ها را بهاری می‌کند و روح، عقل، جان و فطرت انسان با قرآن بهاری می‌شود".

در زیارت حضرت حجت (عج) این‌گونه سلام می‌کنیم "السَّلَامُ عَلَی رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام"، یعنی سلام بر تو ای بهار عالمیان و سلام بر تو ای سرسبزی روزگاران.

بنابراین، دین ما برای بهاری شدن و جشن، شادی، نشاط و آرامش است، در قرآن آمده "أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب" یعنی همه خوشی‌ها، راحتی‌ها، آسایش‌ها و آرامش‌ها در سایه دین محقق خواهد شد".

در دعاها داریم "خدایا کاری کن همیشه قلب ما با هدایت همراه باشد"، دعای تحویل سال هم برای عید فطرت آمده و هم برای عید طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه ما احتیاج به همدلی با یکدیگر داریم، علی‌الخصوص اعضای خانواده، خویشاوندان، همسایگان و همه اقشار مردم کوشش کنیم یکدیگر را درک کنیم، برای یکدیگر زحمت درست نکنیم، بکوشیم تا آرامش خاطر برای هم باشیم و آرامش برای یکدیگر فراهم آوریم.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که باید به وحدت و انسجام ملی توجه داشته باشیم، گرگ‌های استکباری و آمریکایی تلاش می‌کردند ملت، اقلیم و کشور ما را پاره‌ پاره کنند و ما را متفرق کرده و در آشوب قرار دهند، بنابراین ما به وحدت و انسجام ملی به‌ صورت جدی محتاجیم.

امیدواری و امیدبخشی یکی از نکات مهمی است که تمام بسترهای آن فراهم آمده است، آینده کشور ما آینده بسیار روشنی است، دشمنان ما عقب نشسته‌اند، بساط آمریکا و استکبار در حال برچیده شدن از منطقه است، این‌ها همه نشان می‌دهد ما منتظر تحولات بزرگی در منطقه به نفع مردم و آسایش و رفاه آنها هستیم.

انشاءالله این امیدواری را هم بتوانیم فرهنگ جامعه خود قرار دهیم، حرکت با آهنگ هدایت‌های رهبر حکیم انقلاب و هماهنگی با امام المسلمین موجب سعادت و آرامش فردی و اجتماعی ما خواهد بود.

میدواریم سال جدید سالی باشد با برکت، توام با پیروزی‌های بزرگ، همراه با نشاط، خوشحالی، لبخندی که به یکدیگر خواهیم داشت و با مهربانی و دلسوزی که از عمق وجود نسبت به آحاد مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز