خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین آماده پذیرایی از گردشگران نوروز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۸۲

استاندار قزوین گفت: استقبال از مسافران نوروزی این استان با تشکیل ستاد خدمات سفر فراهم شده و قزوین آماده پذیرایی از گردشگران نوروز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی روز دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز فعالیت همیاران جهادی پلیس و راهداری، تصریح کرد: طرح همیاران جهادی پلیس سال گذشته با توجه به نگاه اجتماعی و کاهش تلفات جاده‌ای شکل گرفت و با استقرار در راه های ارتباطی، به ویژه نقاط حادثه خیز، اقدامات متعددی صورت پذیرفت.

وی افزود: گروه‌های جهادی با در اختیار داشتن علایم پلیس، ضمن تذکر به ترددکنندگان، یادداشت تخلفات و پاسخگویی به مراجعان انجام وظیفه می کنند که امیدواریم این وظیفه در کاهش تصادفات موثر واقع شود.

اعلایی با بیان اینکه استان قزوین با توجه به همین ابتکار رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را امسال کسب کرد، یادآور شد: در سال جدید و با افزایش حجم ترددها و تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، تمرکز سفرها برای روزهای آغازین سال است و به همین جهت تعداد همیاران جهادی پلیس را افزایش دادیم تا انشاالله منشا اثر باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوعی که امسال به عنوان ابتکار دوم در استان انجام شده، جریمه عدم رعایت فاصله طولی است که یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده ای به حساب می آید و به همین‌ دلیل این موضوع در جاده های ارتباطی قزوین مورد اعمال قانون قرار می گیرد.

به گفته وی، برای اجرایی شدن این موضوع در اماکن ورودی استان بنرهای لازم نصب شده و از طرفی هم به تمامی مالکان خودروهای عبوری پیامک ارسال می شود که امیدواریم این موضوع همراهی شهروندان و رانندگان را به دنبال داشته باشد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد خدمات سفر در استان از اوایل اسفندماه جاری برنامه ریزی های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی صورت گرفت و به دنبال آن هستیم تا در قزوین از مسافران به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنیم.

اعلایی اضافه کرد: به مسافران نوروزی توصیه می شود که مراقبت بیشتری کنند تا شادابی و نشاط نوروز را با ایجاد حوادث غم انگیزی جاده ای برای خود رقم نزنند.

مراسم آغاز فعالیت همیاران جهادی پلیس و راهداری استان قزوین با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عباس کاظمی فرماندار قزوین و تعدادی از مدیران استانی و مجموعه‌های مردمی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد.

طرح همیاران جهادی پلیس و راهداری طرح ابتکاری استان قزوین در سال گذشته بود که امسال برای دومین مرتبه به اجرا گذاشته شد.

با اجرای این طرح ابتکاری طی سال گذشته و با همت مردم استان در حوزه‌های انتظامی، امدادی و اجرایی، با وجود افزایش ۳۵ درصدی ترددهای جاده ای در ایام نوروز ۱۴۰۱ و ثبت حدود ۲۱ میلیون تردد، تصادفات رانندگی کاهش محسوس داشت که منجر به کاهش ۷۸ درصدی فوتی‌های تصادفات نیز شد و در مجموع استان قزوین توانست رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۱ را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز