خبرگزاری کار ایران

در جلسه انتخاب سرپرست شهرداری الوند مطرح شد؛

انتخاب سرپرست شهرداری نباید به تعویق بیافتد/ الوند در سرپرست شهرداری شانس ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۴۴۶

در جلسه فوق العاده انتخاب سرپرست شهرداری الوند، اعضای شورا نظر خود را مطرح کرده و به انتخاب سرپرست در اولین فرصت ممکن و جلسه حاضر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اباذر عالمی در جلسه فوق العاده شورای شهر الوند که در ساعات پایانی سال با محوریت انتخاب سرپرست شهرداری در صحن شورا برگزار شد، گفت: انتخابی داشتیم و جواد خطمی را به عنوان شهردار معرفی کرده و اصرار داشتیم اما اصرار ما از طرف استان تایید نشد و اعلام کردند که شرایط لازم را ندارد، باتوجه به اینکه سه ماه سرپرستی شهرداری به پایان رسیده بود، استعفای خود را اعلام کرد.

رئیس شورای شهر الوند ادامه داد: فرماندار و مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری هم در نامه‌ای بر انتخاب سرپرست شهرداری در اولین فرصت و حتی برگزاری جلسه در روز تعطیل تاکید کرده‌اند.

وی بیان کرد: سرپرستی که به عنوان شهرداری معرفی می‌شود باید از کارکنان شهرداری باشد و پیشنهاد من پیری، مسئول خدمات شهری است تا ۱۵ تا ۲۰ روز به عنوان سرپرست معرفی شود.

سرپرست شهرداری باید به قوانین اشراف داشته باشد

خدابخش امجدیان هم در این جلسه گفت: انتخاب شهردار از وظایف مهم ما است و تا اینجا تلاش کردیم اما هنوز در مرحله سرپرست است و باید فردی را انتخاب کنیم که به قوانین اشراف داشته باشد تا کارها زمین نماند.

در رابطه با سرپرست فضای خوب مدیریتی نداشتیم

رضا خلیل پور هم عنوان کرد: در رابطه با سرپرست ۲۱ اسفند جلسه‌ای برگزار و موضوع استعفا و بازنشستگی مطرح شد، موضوعی پیش آمد که برخی زنگ زدند و ناراحت شدند و برای من تبعات اجتماعی داشت، در رابطه با سرپرست فضای خوب مدیریتی نبود و بنا بود ۲۳ اسفند جلسه برگزار شود، که این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: در رابطه با سازوکار انتخاب سرپرست هم باید گزینه‌ها مطرح و رای گیری شود.

الوند در سرپرست‌های شهرداری شانس ندارد

ابوالحسن شیرمحمدی هم بیان کرد: انتخاب سرپرست شهرداری نباید عقب بیفتد و حتی اگر نیاز باشد دو سه روز مداوم جلسه برگزار شود تا موضوع شهردار مشخص شود، ما خیلی فرصت‌ها را از دست دادیم و تکلیفی به گردن ما است.

وی ادامه داد: طبق قانون، بعد از رای استانی که ابلاغ می‌شود یک ماه فرصت داریم و فرد سرپرست می‌تواند در این مدت فعالیت خود را ادامه دهد، اما از دست سرپرست و اینکه در این وضعیت رها کند و برود ناراحت شدم، باید تا مطمئن نشده استعفا قبول می‌شود بماند، الوند شانس ندارد، هاشمی یک باره به رسانه‌ها اعلام می‌کند و می‌رود و کسی هم به کسی نیست و حسابمان نمی‌کنند و این آقا هم یک دفعه می‌رود.

این عضو شورای شهر الوند عنوان کرد: شهرداری نیروهای خوبی دارد، به نظرم کسی که هیچ حرف و حدیثی روی او نیست و به کسی منتسب نیست باید انتخاب شود، نظر من مدیر حراست است که به هیچ کدام از ما هم وابستگی ندارد، البته هر کسی هم باشد بحث خاصی ندارم و باید قول گرفته شود که مانند یک شهردار مقتدر کار کند، به بعضی‌ها گفته می‌شود کار کن می‌گوید، نمی‌دانم چه کار کنم، اما ما از سرپرست هم شانس نمی‌آوریم.

همفکری و رفاقت بین اعضای شورای شهر ضرورت دارد

حمیدرضا شالی هم در این جلسه بیان کرد: پخش زنده جلسات شورا یکی از مواردی است که ضرورت دارد و امیدواریم در آینده شاهد این موضوع باشیم.

وی ادامه داد: درباره سرپرست اینکه با پنج رای یا هفت رای انتخاب شود فرقی ندارد و باید اینطور نگاه کنیم که این فرد منتخب مجموع شورا است و باید امروز به نتیجه برسیم و نباید دلگیر شویم و به هم تهمت بزنیم، حداقل از چند عضو شورا موضوعاتی شنیدم و همین‌ها است که آثار منفی می‌گذارد، ما آمده‌ایم که همفکری و رفاقت کنیم، اگر تضارب آرا نباشد باید شک کرد و هر فردی سرپرست باشد باشد باید کار کند و از حواشی خارج شود.

جواد خطمی هم گفت: امیدواریم در جلسات آینده هم شاهد حضور خبرنگاران و معتمدین شهر باشیم تا شاهد دغدغه‌های بحث شده باشند و به مردم منعکس کنند تا ببیند چه مصوباتی و با چه آرایی به تصویب می‌رسد.

سرپرست شهرداری باید شاخصه‌های شهردار را دارا باشد

رضا شکور هم در این جلسه بیان کرد: چه اصراری به استعفا بود و پیگیر بودم چون تا یک ماه می‌توانست باقی بماند، اصرار کردم که بماند و گفتم با شما همکاری داشتیم گفتند چتدتا از اعضای شورا از من خواسته دارند که نمی‌توانم اجابت کنم و دردسر می‌شود و اگر استعفا را نپذیرید درخواست بازنشستگی می‌کنم و به این خاطر رفت، ما امروز درحال تعیین سرپرست هستیم، باید توجه داشت که سرپرست با شهردار تفاوتی ندارد و جایگاه و وظایف آن‌ها مشترک است، تنها فرق آن این است که سرپرست موقت است و از این رو باید شاخص‌های شهردار را داشته باشد و بدون دغدغه شهر را مدیریت کند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند، نگاه انقلابی‌گری شما همه جا را پر کرده و پر تجربه بودید، چه شد که به اینجا رسیدید، آیا این غیب نیست و باید بدون دغدغه سرپرستی انتخاب شود که بدون حاشیه به کار خود بپردازد.

در پایان این جلسه با چهار رای موافق، امیر حسین‌پور به عنوان سرپرست شهرداری الوند انتخاب شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز