خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت آرامش و ثبات بازار مرغ در ایام نوروز و رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۶۶۸

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست با تولیدکنندگان نسبت به اهمیت و ضرورت تامین گوشت سفید در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان متناسب با نیاز مصرفی شهروندان و گردشگران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری در نشست با مدیران اجرایی جهاد کشاورزی و فعالان تولیدی در حوزه صنعت مرغ با تاکید بر اینکه در آستانه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بایستی تمهیدات لازم در زمینه ایجاد آرامش و ثبات در بازار به کارگیری بشود، مطرح کرد: با توجه به افزایش سرانه مصرف گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز به دلیل قیمت کمتر بایستی تمهیدات مورد نیاز در تنظیم بازار در نظر گرفته بشود.

وی با اشاره به اینکه عرضه گوشت مرغ باید متناسب با نیاز مصرفی متقاضیان باشد، ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان و ورود گردشگران قابل توجه به استان فارس و کلانشهر شیراز باید میزان تولید و کشتار مرغ متناسب با نیاز عرضه بشود تا فضای بازار ملتهب نشود.

عسکری با بیان اینکه عرضه و تقاضا باید همخوانی داشته باشد، افزود: اگر تولید و میزان ذخیره‌سازی گوشت سفید بر اساس آمار و اطلاعات مرتبط با نیاز مصرفی باشد آرامش و ثبات در بازار نیز حاکم خواهد شد.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس در رابطه با اهمیت و ضرورت بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت نظام عرضه و تقاضا، اظهار داشت: تعامل دولت با بخش خصوصی ایجاد شده است و از سیستم دولتی به عنوان مجری قانون انتظار می‌رود تا علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان نسبت به نظارت بر فعالان عرصه تولید و توزیع صنعت مرغ نیز اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان با تصریح بر اینکه مجلس نیز در تلاش است تا علاوه بر نظارت بر دستگاه‌های اجرایی نسبت به حمایت از تولیدکنندگان در قانون‌گذاری نیز اقدام نماید، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم و کمیسیون تخصصی کشاورزی در تلاش است تا در زمینه‌های مختلف اعم از تسهیلات بانکی، تامین نهاده‌های دام و طیور، اختصاص یارانه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و تامین اعتبارات نیز در چارچوب قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان نیز در کنار تولیدکنندگان باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز