خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

سهم درآمدهای پایدار بودجه افزایشی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۷۰۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سهم درآمدهای پایدار در سال آینده نسبت به سال قبل 1.2 درصد افزایش داشته است که این افزایش نسبت به متمم بودجه است و نسبت به اصل بودجه بیشتر از 3 درصد افزایش دارد .

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم حسینی  در نشست مشترک درباره جزییات بودجه و مقایسه با سنوات قبل و موضوع درآمدهای پایدار با اشاره  به اینکه  در بودجه سال گذشته  حدود 38 درصد بودجه هزینه جاری بوده است تصریح کرد: که در بودجه سال آینده شیراز سهم بودجه های جاری ۱۷/۶درصد است که نسبت به متمم بودجه سال جاری شهرداری  ۲/۳کاهشی بوده است.

وی از تلاش شوراییان برای کاهش هزینه های جاری خبر داد و خاطر نشان کرد : هدف شوراییان این است که اصل بودجه به مسایل عمرانی و زیر ساختی اختصاص پیدا کند. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا عنوان کرد: بعد از تایید بودجه توسط استانداری و فرمانداری کلیات و جزییات روی سایت شورا برای دسترسی عموم قرار می گیرد. 

برنامه محور بودن بودجه را حسینی از ویژگی های بودجه سال آینده شهرداری دانست و تصریح کرد: هیچ کد هزینه ای  در بودجه عمرانی وجود ندارد که کد برنامه نداشته باشد پس مهمترین شاخص بودجه سال ۱۴۰۲این است  

او ادامه داد: بودجه شهرداری شیراز در سال اینده براساس سیاست های شورا است بطوری که ۳درصد بودجه در بخش محله محور و محرومیت زدایی هزینه خواهد شد و  تا آخر اردیبهشت ماه سال اینده نحوه دستور العمل آن مشخص میشود علاوه بر آن در برنامه  ۱۵درصد فعالیت های فرهنگی و آسیب های اجتماعی در محلات محروم است. 

حسینی همچنین از  تهیه  و تصیب سند ارتقای جایگاه شهر شیراز به جایگاه سومین حرم مطهر  کشور در سال آینده خبر داد. 

حسینی تصریح کرد: در بودجه سال آینده شهرداری شیراز بالغ بر هزار میلیارد تومان برای تملک باغات گروه پنج باید هزینه گردد که در بودجه پیش بینی شده است که درآمد و هزینه ها در حوزه باغ ها  معادل هم درنظر گرفته شده است  

 حداقل 200 میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان  

حسینی درپاسخ به این پرسش که سیاست شورا و شهرداری در قبال نیروهای که در شهرداری در آستانه بازنشستگی هستند خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های شورا و مدیریت شهری در حوزه بازنشستگان و آوردن نیروهای جوان این است که شرایط را برای این امر فراهم کنیم که در بودجه سال آینده شهرداری باید و حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای  پاداش بازنشستگان اختصاص دهند و در هزینه جاری ردیف های خاص برای نیروهای توانمند  پیش بینی شده است.

جهش قابل توجه بودجه در بخش خدمات شهری و محیط زیست

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از جهش قابل توجه بودجه در بخش خدمات شهری و محیط زیست خبر داد و گفت: درحالی در سال قبل بودجه این بخش ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود که در بودجه سال آینده با هزار میلیارد افزایش به ۲۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که از بودجه یعنی ۱۳۰۰میلیارد صرف حفظ، تقویت و توسعه زیر ساختهای خدمات شهری می گردد. 

تکلیف جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای سال آینده 

 رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: در بودجه سال آینده شیراز معادل بودجه 23 هزار میلیارد تومانی، تکلیف سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است  

علیرضا اسکندری ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری یکی تکلیف ۱۸ هزار میلیارد تومانی بودجه که محقق شد و یک تکلیف بالای ۱۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری را نیز با پروژه هایی مانند میدان میوه و تره بار، آکواریوم، پارک آبی، خیابان غذا، با حضور بخش خصوصی محقق شد. 

وی افزود: امسال برای اولین بار رقم مناسب برای تقویت بانک زمین در بودجه پیش بینی شده تا شهرداری جهت سرمایه گذاری نسبت به خرید زمین اقدام کند، با این کار ایرادی که همیشه شهروندان و اصحاب رسانه در خصوص شهر فروشی به شهرداری داشتند  نیز برطرف می‌شود.  

 تهیه سند محرومیت زدایی برای هدف بخشی به فعالیت ها 

سیده مریم حسینی رییس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز درباره تهیه سند محرومیت زدایی برای هدف بخشی به فعالیت ها گفت: برای تهیه سند محرومیت زدایی از بهمن سال ۱۴۰۰ کار شروع شده است  و از اول سال ۱۴۰۱ معاونت برنامه ریزی کار را آغاز کردند و شاخص ها و چهار چوب ها تهیه شده است. 

وی ادامه داد: در بهارسال آینده سند محرومیت زدایی ۴۰ محله را رونمایی خواهیم کرد و شاهد سند کامل و جامع درباره محرومیت زدایی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز